vita moderna

kisses, tears & psychodramas

29.12.17

εφτά του δεκαεφτά


–Γιατί κοριτσάκι μένεις μόνο σου εδώ έξω, σ’ αυτή την παγωνιά;
.
–Δεν είμαι μόνη, είμαι με την αναμονή μου.*
.
.
.
Η αναμονή, η προσδοκία της ζωής. Η Κ. έμαθε φέτος να ζωγραφίζει πριγκίπισσες - είναι ψηλές και το μαλλί τους φτάνει στο πάτωμα. Στην αρχή μαζεύεις διαρκώς μέσα σου στιγμές, το πρώτο της μπάνιο, το πρώτο χιόνι, ο πρώτος της Χατζιδάκις, στη συνέχεια συλλέγεις τις ελάχιστες μολυβιές, μικρές μουτζούρες, κάθε υπόνοια ζωγραφιάς. Συνεχίζει να με σοκάρει το γεγονός πως ένας άνθρωπος στη ζωή σε εμπιστεύεται τόσο απόλυτα. Δεν είναι έτοιμος κανείς γι’ αυτή την κατάθεση εμπιστοσύνης, γι’ αυτή την αθωότητα που έρχεται κατά πάνω του με ορθάνοιχτα μάτια φωνάζοντας μπαμπά, μπαμπά! Επέστρεφα το καλοκαίρι από το νησί, πρώτη φορά που έμεινα δέκα ημέρες μακριά της, με εντόπισε κι άρχισε να τρέχει ανάμεσα στους ανθρώπους, να τους αποφεύγει επιδέξια. Καθώς με έσφιγγε στην αγκαλιά της ήθελα να της πω μα πώς, πώς ξέρεις πως αυτός που συναντάς είναι ακόμα ο ίδιος μπαμπάς, πώς είσαι σίγουρη πως δεν θα σε διαψεύσει. Συνηθισμένος στις ενήλικες σχέσεις της επιφύλαξης, φέρνοντας μόνο το βάρος του εαυτού σου τόσα χρόνια, σου δίνεται ξαφνικά μια τιμή και ευθύνη που νιώθεις ανάξιος να τη σηκώσεις. Πάντα θα νιώθουμε λίγοι, ελάχιστοι απέναντι στα παιδιά.
***
.
.
.
Βρέθηκα για δέκα ημέρες στη Βολισσό της Χίου, στο σπίτι του Γ.Μ., σ’ αυτή την υπέροχη μικρή ταράτσα που βλέπει το βουνό, τον κόλπο και τον ουρανό. Μου είχε κολλήσει πως έπρεπε να απομονωθώ ώστε να ξεκουραστώ, να βρω τι θέλω να γράψω. Δεν βρήκα τίποτα τέτοιο. Κοιμόμουν δώδεκα ώρες την ημέρα, άνοιγα το πορτάκι και καθόμουν σ’ αυτή την χαρμόσυνη σιωπή που την έλουζε διαδοχικά ο ήλιος και το φεγγάρι, κοίταζα το κρεμμύδι και τη ντομάτα που καθάριζα για το φαγητό σαν δώρα ιερά των θεών στον άνθρωπο, ένιωθα ότι δεν ήθελα να γράψω τίποτα, τίποτα να περιγράψω, τίποτα να διορθώσω, έβρισκα τα πάντα καλά λίαν. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, κάτι ξεκλειδώθηκε, άρχισα επιτέλους ένα διήγημα.
***
.
.
Είναι πολύ πρωί αλλά ακούγονταν ήδη τα τζιτζίκια της 28ης Ιουλίου (φέτος έμαθα για το σύντομο πέρασμά τους στον κόσμο μετά την αναμονή 4-17 χρόνων στο έδαφος), διάβαζα το συγκλονιστικό Μπερλίν με μεγάλη χαρά παρά το ζοφερό του θέμα, χάζευα το θέατρο σκιών με τα φύλλα στο πανάκι της σκηνής και τράβηξα αυτή τη footselfie που με τα ροζ και τα μαβιά της μου θυμίζουν τώρα λιγάκι τα σοφτπόρν του 70. :)
***
.
.
.
Και εδώ το τέλος κάθε προσδοκίας – κάτω από έναν βαρύ ουρανό, μ’ αυτές τις φωτεινές ζέρμπερες για αντίο. Πρώτα άρχισαν να φεύγουν οι μπαμπάδες της παρέας, τώρα αποχαιρετάμε τις τελευταίες μαμάδες, ρωτάμε διαρκώς τι κάνει η δική σου, πώς τα πάτε. Η μαμά της Λ. πέθανε ανήμερα Χριστούγεννα. Ανέβηκα στην πλατεία, εκεί που συχνάζει τα τελευταία χρόνια και η δική μου μαμά κάνοντας την ίδια διαδρομή, ψωνίζοντας το ίδιο ψωμί, τα ίδια φάρμακα, Κοντώσης, Μώρος, μπακάλικο – ο κόσμος της. Είχε αυτά τα χριστουγεννιάτικα φώτα παντού, οι αντανακλάσεις τους στα πρόσωπα και κάτι ξεκούρδιστες μελωδίες στον αέρα, σκέφτηκα πως αυτή την εικόνα του κόσμου μας παίρνει μαζί του ένας άνθρωπος που γεννήθηκε εκεί γύρω στο 1930 και μας αποχαιρετά τώρα - μου φαίνεται πως διένυσαν τεράστιες, ιλιγγιώδεις αποστάσεις οι μαμάδες μας για να φτάσουν ως εδώ. (Η δική μου 22 χρονών διορίστηκε δασκάλα σε ένα ορεινό χωριό κι έμεινε σε σπίτι με χώμα για πάτωμα· στο αυτοσχέδιο κρεβάτι της με τις τάβλες δεν υπήρχε, καν, στρώμα.) Η Λ. ανέβασε αυτό το απόσπασμα του αγαπημένου της Ογούζ Ατάυ, που μεταφράζει υπέροχα η ίδια, και μοιάζει σαν το δικό της αντίο σ’ εκείνην: "Έλα να κλάψουμε μαζί ακόμα μια φορά· για όσα ζήσαμε, για όσα δε ζήσαμε και γι’ αυτά που δε θα μπορέσουμε να ζήσουμε ποτέ."
***
.
.
Οι γιορτινοί φίλοι μας. Πολύ μου άρεσε αυτή η φωτογραφία της Ελπίδας στην εκπνοή της χρονιάς – το δέντρο πίσω της άλλαζε διαρκώς χρώματα, τράβηξα μια σειρά, αυτή είναι η πιο φωτεινή. Μεγαλώνουμε, προχωράμε, νομίζω (κι ελπίζω) ευγνώμονες για ό,τι μας δίνεται, χωρίς να θεωρείται τίποτα δεδομένο. Όπως αυτός ο ήλιος που ανέτειλε σήμερα και έμοιαζε να καλωσορίζει τον χρόνο.
.

Χρόνια πολλά, φίλοι, όλοι, αγαπημένοι.

.
----
.
*Ο Αποστόλης Αρτινός μεταφέρει τον διάλογο από τη "Μονέλ" του Μαρσέλ Σβομπ, στο βιβλίο του "Αγαπημένη μου Lyda".
.
(Υ.Γ. Πατώντας πάνω στις φωτό, ανοίγουν μεγάλες.)

8 Comments:

At 12:59 AM, Blogger Rodia said...

οι πριγκίπησσες έχουν τόσο μακριά μαλλιά όσο το ύψος του πύργου όπου κατοικούν, για να τα κάνουν σκάλα ν' ανέβει το βασιλόπουλο όταν έρθει η ώρα τους να κατακτηθούν.. Καλή Χρονιά Θας :)

 
At 9:13 PM, Blogger thas said...

Καλή χρονιά, Ροδιά μου και ό,τι επιθυμείς! Σ' ευχαριστώ πολύ που μ' επισκέφτηκες και σχολίασες εδώ, στα άγια χώματα. :)

 
At 3:03 AM, Blogger Elias said...

This comment has been removed by the author.

 
At 11:59 AM, Anonymous Anonymous said...

ΔΑΝΕΙΑ LENDINGTREE® INC.


Έχετε επιδοθεί πού να λάβετε δάνεια, απορρίφθηκαν από τράπεζες και τώρα απογοητευθήκατε από πού να πάρετε δάνειο. Το LENDINGTREE θα σας δώσει το δάνειο που περιμένετε. επικοινωνήστε μαζί μας στο lendingtreegroupinc@gmail.com.

Ένα δάνειο για την αποπληρωμή του χρέους σας εύκολα;
Ένα δάνειο για να ξεκινήσετε το είδος της επιχείρησης που θέλετε να κάνετε;
Ένα δάνειο για εκπαιδευτικούς σκοπούς;
Δάνειο για αγορά διαμερίσματος;

Μην ψάχνετε άλλο, το LENDING TREE INC προσφέρει δάνεια
Δεν υπάρχουν κρυφές πληρωμές από 1.000 έως 20.000.000 EUR / USD / POUNDS
Σε πολύ χαμηλό επιτόκιο 3%
Δημιουργήσαμε ένα δίκτυο δανεισμού και
οικονομική βοήθεια σε πελάτες παγκοσμίως.

Προσπαθούμε να διατηρήσουμε το επίπεδο αριστείας μας
προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.
Δίνουμε ένα δάνειο σε όσους χρειάζονται οικονομική βοήθεια από το 1 έως το
20 χρόνια

Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν επίσης

. πραγματική χρηματοδότηση
. επενδυτής ακινήτων
. δάνεια κατασκευής
. δάνεια εκκίνησης επιχειρήσεων
. στεγαστικά δάνεια
. Καταναλωτική πίστωση,
. Δάνεια FHA
. προσωπικά δάνεια
. δάνεια αυτοκινήτων
Εάν χρειάζεστε δάνειο ή οικονομική βοήθεια επικοινωνήστε μαζί μας μέσω

email: lendingtreegroupinc@gmail.com

email: lending-tree@outlook.com

whatsapp: +1(213)419-2419

Ζεστή σκέψη

ELIZABETH WALTER

LENDINGTREE INC®

 
At 4:39 PM, Blogger aubertpaulette said...

Γεια σας κυρία και κύριε
Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτήν την ευκαιρία για να λάβετε πίστωση, αν τη χρειάζεστε και είστε αξιόπιστο άτομο που δεν θέλει πίστωση.
* Χρηματοοικονομικά δάνεια
* Υποθήκες
* Επενδυτικά δάνεια
* Αυτόματες πιστώσεις
* Ενοποίηση χρεών
* Προσωπικές πιστώσεις.
Μην διστάσετε να μας στείλετε το αίτημά σας εάν ενδιαφέρεστε για ποσό 5.000 έως 8.000.000 ευρώ με διάρκεια 1 έως 35 ετών με επιτόκιο 1,5%
επικοινωνήστε μαζί μου μέσω email: aubertpaulette1@gmail.com
Αριθμός Whatsapp: +4915902307464
Σας ευχαριστώ
Στα αληθεια.

 
At 3:39 PM, Blogger Mrs Anna said...

Καλημέρα είμαι η κυρία Άννα με το όνομά μου και ζω στη Φινλανδία. Θα ήθελα να μιλήσω για την καλοσύνη του Θεού στη ζωή μου μετά από τόσους μήνες που προσπαθώ να πάρω ένα δάνειο στο διαδίκτυο και με απάτησαν, οπότε απελπίστηκα να αποκτήσω ένα δάνειο από έναν νόμιμο δανειστή στο Διαδίκτυο, μετά είδα ένα σχόλιο από έναν φίλο που ονομαζόταν Walter Chad και μίλησε για αυτή τη νόμιμη εταιρεία δανείου όπου πήρε το δάνειό του γρήγορα και εύκολα χωρίς κανένα άγχος, έτσι μου σύστησε μια εταιρεία που ονομάζεται Loan Credit Institutions . οπότε έκανα αίτηση για ένα ποσό δανείου ($80.000,00 USD) με χαμηλό επιτόκιο 2%, οπότε το δάνειο εγκρίθηκε και κατατέθηκε και στον τραπεζικό μου λογαριασμό. ήταν ο τρόπος με τον οποίο μπόρεσα να πάρω το δάνειό μου για να συνεχίσω να λειτουργεί η κατεστραμμένη επιχείρησή μου και επίσης να πληρώσω τους λογαριασμούς μου, γι' αυτό συμβουλεύω οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να πάρει δάνειο γρήγορα και εύκολα να επικοινωνήσει μαζί του Για να δανειστεί εταιρεία μέσω email: (loancreditinstitutions00@gmail.com ) \ ή Whatsapp: +393509811524. για να λάβω οποιοδήποτε είδος δανείου χρειάζεστε, σας ευχαριστώ που διαβάσατε τη μεγαλύτερη μαρτυρία της ζωής μου.

 
At 1:32 AM, Blogger أل مخلص said...

Γεια σε όλους, είμαι η Mariam μια ανύπαντρη μητέρα από την πόλη του Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, θα ήθελα να μοιραστώ αυτή τη μεγάλη μαρτυρία για το πώς έλαβα το δάνειό μου από τα πιστωτικά ιδρύματα δανείου όταν μας έδιωξαν από το σπίτι μας όταν δεν μπορούσα πληρώνω περισσότερο τους λογαριασμούς μου. , αφού με έκλεψαν διάφορες διαδικτυακές εταιρείες και μου αρνήθηκαν δάνειο από την τράπεζά μου και άλλες πιστωτικές ενώσεις που επισκέφτηκα. Τα παιδιά μου τα πρόσεχε ο οικοδεσπότης, ήμουν μόνος στο δρόμο. Ώσπου μια μέρα είδα έναν παλιό συνάδελφο που με σύστησε στα Δανειακά Πιστωτικά Ιδρύματα. Στην αρχή της είπα ότι δεν ήμουν διατεθειμένος να πάρω το ρίσκο να δανειστώ άλλο δάνειο στο Διαδίκτυο, αλλά με διαβεβαίωσε ότι είχε λάβει το δάνειό της για αυτούς. Με δεύτερη σκέψη, έκανα λόγω της εργασίας μου, έκανα ένα τεστ και έκανα αίτηση για το δάνειο, για καλή μου τύχη, έλαβα ένα δάνειο 50.000,00 $ από το (loancreditinstitutions00@gmail.com). Είμαι στην ευχάριστη θέση να αναλάβω το ρίσκο και να κάνω αίτηση για το δάνειο. Μου επέστρεψαν τα παιδιά μου και τώρα έχω σπίτι και επιχείρηση. Όλες μου οι ευχαριστίες στα Πιστωτικά Ιδρύματα Δανεισμού που έδωσαν νόημα στη ζωή μου όταν έχασα κάθε ελπίδα. Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε μαζί τους μέσω WhatsApp: +393509811524

 
At 6:52 PM, Blogger Unknown said...

Mon dossier a été rejeté par ma banque credit agricole.
Dieu merci mon dossier traité par la société de Mme Nathaly LEJEUNE

nathalylejeune@gmail.com

 

Post a Comment

<< Home