vita moderna

kisses, tears & psychodramas

5.10.06

πολλές φορές ακούω την ηχώ των λέξεών μου*

Κατασκευή ορμώμενη από εδώ κι από ’κει


Έδωσα εντολή να εξεταστεί ο κρίκος, δίχως προκαταλήψεις. Όπως με πληροφόρησε ο Αρχηγός, ομοιάζει περισσότερο με απλό κρίκο του Λούνα Παρκ. Πρόκειται για ελλειψοειδή άκαμπτο δακτύλιο, βοηθητικό τμήμα εξαρτύσεως της στολής, απόσπασμα ευρύτερου μηχανισμού από τροχαλίες και αντίβαρα που χειρίζεται καθημερινά ο φύλαξ του άστεως ώστε να αναρτά το υποκάμισον και τη σκελέα του στο θάλαμο. Αλλά σε πνεύμα μεγεθύνσεως του ελαχίστου, επεισόδια μικρής εκτάσεως λαμβάνουν θεαματικόν χαρακτήρα στα μέσα ενημερώσεως, τα οποία με αγκιτάτσιες επιχειρούν να κάμψουν το σθένος του φύλακα.


Όμως φρονώ ότι πρέπει επιτέλους να ισχύσει πνεύμα καταλαγής. Η υπουργός ορθά έκρινε ότι είναι ώρα οι απεργοί να επιστρέψουν στα σχολεία, ήδη πλουσιότατοι σε εμπειρίες από την πολυήμερη περιπλάνησίν των ως σύγχρονοι Οδυσσείς. Δυστυχώς όπως με πληροφόρησαν πριν από λίγο οι κόρες μου, οι οποίες τούτη ακριβώς την ώρα δυσκολεύονται να προσεγγίσουν το εκκλησάκι της Καπνικαρέας, το τοπίο είναι ακόμη θολό από τους ψεκασμούς. Κάνω έκκληση στην ευαισθησία σας να τους επιτραπεί να περάσουν. Εγώ ο ίδιος έχω δώσει πάγια εντολή στους φύλακες της τάξης, κατά την υποδοχή της διαδηλώσεως να υπάρχει ψυχραιμία ώστε πρώτα να ερωτούν τους αντιφρονούντας για τις προθέσεις τους και κατόπιν να τους ψεκάζουν. Ο ψεκασμός γίνεται προληπτικώς προ της ανθοφορίας και όπως με πληροφορεί ο Αρχηγός υπάρχει μέριμνα χρήσεως ειδικού αντισηπτικού διαλύματος που αποστειρώνει τον διαδηλωτή και δίδει νέα προοπτική ηθικής προκοπής στο άτομο. Η κοινωνία μας δεν είναι μνησίκακη και μισαλόδοξη αλλά μεγάθυμη. Δι’ ο και στον συλληφθέντα αρχικά διαβάζεται η πρώτη προς Κορινθίους κι ύστερα απαγγέλλεται η κατηγορία αντιστάσεως κατά της αρχής.


Καλώ τον καθένα σε ένα συλλείτουργο για την πάσχουσα παιδεία η οποία τουλάχιστον στο επίπεδο της γλώσσης απώλεσε τόσο την ουσία όσο και την χάρη που της προσέδιδε ο της περισπωμένης παιγνιώδης κυματισμός. Συζητούμε επ’ αυτού με την υπουργό και ερευνούμε την πιθανότητα επιστροφής λατρεμένων σημείων τονισμού, καθώς και χαμένων ερμηνευτικών σημαδιών της ψαλτικής -η πεταστή και το τρομικόν αίφνης-, που υποχώρησαν επ’ εσχάτοις υπό το βάρος της εκσυγχρονιστικής λαίλαπας. Ερευνούμε πάντως και την πιθανότητα μερικής ή ολικής απαγορεύσεως διαδηλώσεων επ’ ωφελεία του συνόλου. Η ακραία αυτή έκφρασις αντιπαραθέσεως με το κράτος οφείλει να περισταλεί κατά την περίοδο της ορθής, ορθοτάτης θα έλεγα διακυβερνήσεως του τόπου υπό τη φωτισμένη καθοδήγησιν Καραμανλή. Ήδη συνεζήτησα διεξοδικά επ’ αυτού και κρίνω πως δεν συντρέχει πλέον λόγος διεκδικήσεων. Ο καθένας ας ψάξει μέσα του να βρει τις απαντήσεις.

--------------
*ή την αρχιτεκτονική της σκέψης μου βλέπω.
O Β. Πολύδωρας, σε ερώτηση σχετικά με το τι πήραν από εκείνον οι κόρες του.

12 Comments:

At 6:40 PM, Blogger Sraosha said...

Χόχο... μ' αρέσ', μ' αρέσ'

 
At 6:56 PM, Blogger Spinoza said...

Πολύ έξυπνο. Είναι εντυπωσιακό που το κράτος που επιδεικνύει μια μοναδική ανικανότητα σε όλα να τα καταφέρνει καλά, μόνον όταν είναι να πουλήσει τσαμπουκά. Και να σκεφτείτε ότι κάποιοι το υποστηρίζουν με λύσσα...

 
At 8:31 PM, Blogger xryc agripnia said...

:)

(γελαω τωρα ή ειμαστε για γελια;)
Γουατεβερ.

 
At 12:11 PM, Blogger thas said...

Γεια σου ρε Σραόσ’ Σραόσ’.

spinoza. Με τον Πολύδωρα έχεις την αίσθηση ότι όλα γίνονται επ’ ωφελεία του συνόλου, με στόχο την πνευματική μας πρόοδο. Είναι αυτό που έλειπε από τους προηγούμενους υπουργούς δημόσιας τάξης: η προοπτική.

archive έχεις δίκιο, είναι κλαυσίγελως. Μπορείς να διαβάσεις τη συνέντευξη ποταμό που δημοσιεύεται στο site του Υπουργείου (είναι το δεύτερο link που σημειώνω πάνω πάνω). Δεν ξέρω πώς να τη χαρακτηρίσω- να μην τον προσβάλω και τον άνθρωπο-

Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Εγώ είμαι πολύ σοβαρός ακροατής. Ακούω τα παιδιά μου.
Γ. ΑΥΤΙΑΣ: Ως Υπουργό τώρα τι σας λένε; Ως Υπουργό τώρα μια συμβουλή, πατέρα είσαι στο Υπουργείο Δημοσίως Τάξεως, πρέπει να κάνεις κι αυτό, σου έχει ξεφύγει. Το λένε;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Καταχάρηκαν με την ασφάλεια των εκδρομών. Τους άρεσε, γιατί είχανε υποφέρει κι αυτά με διάφορες περιπέτειες όταν πήγαν την πενθήμερη. Καταχάρηκαν την εισβολή θα έλεγα την προχθεσινή στα ναρκωτικά.
Γ. ΑΥΤΙΑΣ: Αρα θέλουν παρεμβάσεις..
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Θέλουν καθαρά τοπία. Παραδείγματος χάρη άμα πάνε κάπου θέλουν να είναι καθαρό το τοπίο και μου το λένε. Ότι δηλαδή το πρεζόνι δίπλα να το φροντίσουμε, αλλά να μην προκαλεί και την κοινωνία με το να ανταλλάσσει το υλικό του με τον έμπορο και τα λοιπά μπροστά τους. Και τα ακούω, μου έχουν δώσει σήματα που τα σέβομαι και θεωρώ ότι αυτά είναι διαμηνύτορες μηνυμάτων της νεολαίας των 18ρηδων, των παιδιών των 18 ετών, που τα λαμβάνω πολύ σοβαρά υπόψη μου, θα έλεγα ότι είναι μέρος αποφασιστικό και σημαντικό της αποστολής μου πώς να ασφαλίσουμε ένα καθαρό τοπίο γι αυτά.


(αυτό δηλαδή που διεμήνυσε η νεολαία των 18ρηδων δια των παιδιών του είναι τα "καθαρά τοπία". Εικόνες απαλλαγμένες από ανθρώπους που ανταλλάσουν το υλικό τους.)
-------------------
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Να σας πω κάτι, η σχολή μας του Πολύδωρα και της Αστυνομίας, λέει "ή με ένα κερί ή με μία λάμπα ή με έναν προβολέα να πάω να φωτίσω το σκοτάδι", σας άρεσε αυτή η ποιητική έκφραση; Αυτή είναι η δουλειά μου, αυτή είναι η αποστολή μου. Μην πάω να κάνω σύγκρουση του σκοταδιού με το ημίφως ή του σκοταδιού με άλλο σκοτάδι. Είσαι εκτός αποστολής. Η σχολή μας πρέπει να έχει τα στοιχεία του ηθικού κανόνα, του Συντάγματος και του Νόμου, τίποτα άλλο. Καλές οι συνταγές, αρκεί αυτό. Καλές οι συνταγές, μη συμφιλιώνεσαι, μη γραφειοκρατικοποιείσαι. Και να υποστηρίζεις τη στάση σου δίπλα στον αθώο. Το μήνυμα το σταυραναστάσιμο τι είναι;

(με ένα σπίρτο στο σκοτάδι, ο υπουργός δημόσιας τάξης κομίζει το σταυραναστάσιμο μήνυμα)

 
At 3:55 PM, Anonymous Anonymous said...

Κύριε Θας,

Είστε ένας αδαμαντωρύχος. Υπάρχει τέτοια συνέντευξη που απέχει μόλις ένα κλικ κι εγώ νόμιζα πως θα ζήσω ένα πληκτικό απόγευμα; Κι ανέσυρα στη μνήμη μου τα πλάνα του υπουργού απ την τηλεόραση όπου παρέδισε την εικόνα στο μοναστήρι της Ελωνας, εκφωνόντας λογύρδιο, που επίσης χαρακτήρισα αδαμάντινο κι ευχήθηκα στην Παναγία να τον έχει καλά τον άνθρωπο, για την αυθεντική διασκέδαση που μας προσέφερε.

Κύριε Θας σας ευχαριστώ θερμότατα

Ο Ανώνυμος

 
At 10:12 AM, Blogger dimitris-r said...

Νομίζω ότι στο πνεύμα των γραφομένων, το ποστ θα έπρεπε να είναι κλειστό στα σχόλια.
Έτσι εύλογο και εύστοχο που είναι το περιεχόμενό του αναρωτιέμαι:
-άραγε τί χρείαν έχουμε σχολίων;(επί κυβερνήσεως Καραμανλή και όχι μόνο κι επί διοικήσεως Πολύδωρα και όχι μόνο)

 
At 11:43 PM, Blogger Σταυρούλα said...

Τι να πω! Θα μπορούσε να τα έχει πει! Μπας και νομίζει πως ζει 20 με 30 χρόνια πριν ; Θα ΄θελα κι εγώ μια τέτοια χρονομηχανή, πολύ θα με βόλευε! Μια περιπλανώμενη που τρελαίνεται να τρώει χημικά!

 
At 2:12 PM, Blogger kukuzelis said...

Ωραιότατη η συνέντευξη, μου εντυπώθηκε: "Μωρό μου, έλα να ανταλλάξουμε το υλικό μας".
*
Είναι τόσο ------- (βάλε ό,τι θες) που σχεδόν μου είναι συμπαθής.
*

 
At 2:56 PM, Blogger thas said...

Και μένα αυτό το «αλλούτερο» του γυμνασιάρχη-ψάλτη μου τον έκανε συμπαθή. Αλλά οι απόψεις του, αδερφέ, στο σημερινό Βήμα, διαλύουν τις ψευδαισθήσεις:

«Δεν βλέπουν όλοι αυτοί οι διανοούμενοι της θολοκουλτούρας πόσο ψηλά στέκει η Ασυνομία στη συνείδηση του λαού μαζί με την Εκκλησία και τις Ένοπλες Δυνάμεις;»

(Τα τα ρά τα τά-τα τά, τα τα ρά-τα τά τα! Μια φορά ρε γμτο να μην πάει το πακετάκι όλο μαζί!)

Κι εγώ κύριε Ανώνυμε σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Ελπίζω να διασκεδάσατε την πλήξιν σας και να ψυχωφεληθήκατε ωφέλειαν μεγάλη.

Dimitris-r, συμφωνούμε. Ουδεμία χρείαν σχολίων έχομεν. Υπάρχει σχέδιο που προλαμβάνει τα σχόλια και επιλύει αυτομάτως τις ενστάσεις πριν καν γεννηθούν. Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει…

Renata όπως διαβάζω σήμερα στη συνέντευξη, γίνεται λελογισμένη χρήση της φυσούνας και τα χημικά είναι ήπια έκφρασις της αστυνομικής δυνάμεως. Να είσαι ευχαριστημένη.

Όι όι μάνα μου, που έλεγε κι ο μακαρίτης.

 
At 3:40 PM, Blogger Rodia said...

Ω, ήρχισαν λοιπόν οι ψεκασμοί συνειδήσεων.. Δίκαιον έχει ο Προφήτης να προειδοποιεί!

+ευλόγησον+

(κατά 26% αυξήθηκε η χρήση χημικών από την αναβάθμιση του κ. Πολύδειρα στο υπ Δ.Τ. λένε. Πώς υπολογίστηκε το ποσοστό θα σε γελάσω -αν και τα κλάμματα είναι πιο ταιριαστά στην περίπτωση)

..πάντως ο κλαυσίγελως εκτονώνει..

Μπράβο !!!:-))))

 
At 2:08 AM, Blogger thas said...

rodia είχε ένα πολύ ωραίο ολοσέλιδο ο ΚΥΡ στη χθεσινή Ελευθεροτυπία για τους ψεκασμούς, αλλά δεν μπορώ να το βρω στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας.

 
At 3:31 PM, Blogger Xilaren said...

Θας, συγνώμη που θα εστιάσω στη σχέση του Πολύδωρα με τις κόρες του αλλά ας πούμε πως είναι αυτός ο πολιτκός άνδρας η μικρή μου, αμαρτωλή αδυναμία :-ΡΡΡΡ

έτερο απόσπασμα, αυτή τη φορά από την ηλεκτρονική του σελίδα:

"Tο πρόβλημα μου με τις κόρες μου είναι ότι έχουν απεριόριστο θαυμασμό για μένα κι αυτό δεν μου αρέσει. Γιατί, αν έχουν εμένα ως πρότυπο, μπορεί να μη βρίσκουν κάποιον σαν εμένα και να δυστυχήσουν" (www.polydoras.gr)

 

Post a Comment

<< Home