vita moderna

kisses, tears & psychodramas

20.10.04

Το Εθνικό θέατρο

Κυριακή βράδυ και η ελληνική οικογένεια βουλιάζει στο Fame Story live. Μερικές, όμως, οικογένειες σ’ ένα μικρό χωριό της Αχαΐας, φαίνεται πως αντιστέκονται. Ας παρακολουθήσουμε από κοντά τι ακριβώς συμβαίνει σε μια απ’ αυτές.

Τα μέλη της είναι μαζεμένα γύρω από το τζάκι. Όλοι φορούν ελαφρείς χιτώνες.
Η περιδιάβαση ξεκινάει από τους προσωκρατικούς:
-Εδιζησάμην εμεωυτόν, λέει ο μπαμπάς.
-Έψαξα τον εαυτό μου, μεταφράζει η κόρη.
-Κορυφαίο! αναφωνεί η μαμά. Να το γράψουμε στον τοίχο. Καθώς, βίος ανεξέταστος, ου βιωτός εστί!
-Πάντως, ο Πλάτωνας σχολίασε τελεσίδικα τον Ηράκλειτο, κλείνει την κουβέντα ο γιος.

Ύστερα κατεβάζουν τα μεγάλα βιβλία της τέχνης. Εξετάζουν τις πτυχώσεις στο ρούχο του Ερμή. Nοερά, ένας ένας ψαύουν τα αγάλματα, στις τυπωμένες σελίδες.
-Κοίτα, μπαμπά! Παρόλη την πλαστικότητα της κίνησης, το βλέμμα τους δεν βλέπει.
-Δεν πειράζει. Τουλάχιστον οράωμεν-ώμεν, εμείς παιδί μου. Και βλέπουμε τα μελλούμενα.
-Ω, εξόριστε πατέρα-ποιητή, στον αιώνα σου λέγε τι βλέπεις; ρωτάει ο γιος.
-Βλέπω τα έθνη, άλλοτες αλαζονικά, παραδομένα στη σφήκα και στο ξινόχορτο.

Κόρη: αγγίζουν την ψυχή, τα λόγια σου μπαμπάκα, όπως εκείνα του νομπελίστα.
Μπαμπάς (με στεντόρεια φωνή):-Βλέέέπωωω, την αλληλουχία των κρυφών νοημάτωωωωων.
Γιος(ψιθυρίζοντας):-Αλβανούς γλιέπς ντιπ;
Μπαμπάς(ψιθυριστά):-Τσουκ. Φένιτι πως ιξουλουθρέφτκαν!

Η συνέχεια εδώ


2 Comments:

At 1:26 PM, Blogger thas said...

Σχόλια:


thas:Y.Γ. Και να σκεφτείς ότι αν ρωτήσουμε όλα αυτά τα δεκατριάχρονα που σέρνονται στην αυλή του σχολείου τους (στην περήφανη Λάπα Αχαΐας), και κοιτάζουν το φακό της τηλεόρασης τυλιγμένα με τη γαλανόλευκη, τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου, σε ποσοστό πάνω από εβδομήντα τοις εκατό, απλώς δεν ξέρουν. Καρατσεκαρισμένο.

2004-10-20 00:27


--------------------------------------------------------------------------------

Taflinel:Εύγε…
Πάλι καλά που δεν έπινα τίποτα όσο το διάβαζα γιατί θα χρειαζόταν σκούπισμα η οθόνη…
Πάντως τη δεύτερη φορά που το διάβασα, μου 'ρθε μια ανησυχία κατά δω…

2004-10-20 01:59


--------------------------------------------------------------------------------

thas:Χαίρομαι που σ' άρεσε Taflinel. Γέλαγα κι εγώ όταν το έγραφα. Και σ' ευχαριστώ για την κίνησή σου να γράψεις.

2004-10-20 13:47


--------------------------------------------------------------------------------

Διονύσιος:Αξιότιμε κύριε thas,
στο προκατειλημμένο μυαλό μου εγγράφεσαι ως ο Ροΐδης του διαδυκτίου. Θέλω να πω, όχι απλά είρων, αλλά κάτι παραπάνω. Άντε με το καλό κι η πάπισσα. Μόνο που οι Αχαιοί δεν μιλούν σαν Αγρινιώτες νοικοκυραίοι. Αυτοί ( οι Αχαιοί ) έχουν, αν θυμάμαι καλά, τα -νι τους και τα -λι τους.

2004-10-20 19:21


--------------------------------------------------------------------------------

DiS:Ου, να μου χαθείς αντίχριστε, ανθέλληνα, αναρχοκομμουνιστή, κρυφαλβανέ & πράκτορα των απανταχού αντι-Καλομοιρικών του ελληνικού δικτύου.
Μετά βδελυγμίας διάβασα το δημοσίευμά σου.
Μετά θυμού το παραδίδω στις επόμενες γενιές.
Αίσχος!
Αυτό έχω να πω μόνο … ΑΙΣΧΟΣ!

Τυλίγομαι τη γαλανόλευκη και σου λέω μόνο αυτό:
ΞΕΡΩ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙΣ!

2004-10-20 19:35


--------------------------------------------------------------------------------

Ελένη:and the oscar goes to … thas

για τις σκηνές μετα-επιστημονικής φαντασίας

2004-10-21 09:56


--------------------------------------------------------------------------------

thas:Ματς μουτς (με την Ελένη)…Γκουχ γκουχ…Τι να πω…σας ευχαριστώ όλους…και κυρίως τις εταιρίες Βlogger και BlogBack που με πίστεψαν από την αρχή…

Για Διουνύσιο: Εγώ άλλες σκηνικές οδηγίες έδωσα για την προφορά…αλλά τα παιδιά είναι ερασιτέχνες μωρέ, έχουν τυποποιήσει το ρόλο του βλάχου και δεν μπορούν να ξεκολλήσουν. Δεν είχαμε και χρήματα, έπρεπε να το ανεβάσουμε πριν από την 28η…

Για DIS: Εσείς αλλιώς δείχνατε μικρή, με τα κοτσιδάκια σας και τα καθαρά γιακαδάκια. Τι πάθατε ; Είχατε ατύχημα; Και όλη αυτή η προσπάθεια που έκανε η μητέρα σας…Είναι κρίμα, νέο κορίτσι. Δεν μιλάνε έτσι. Να διαφωνείτε, ναι, το καταλαβαίνω, κι εγώ διαφωνώ ενίοτε, αλλά κοσμίως, καταλαβαίνετε…Τις προάλλες, συνομιλούσατε νομίζω με τη φίλη σας την Ελένη, και την προσφωνούσατε "μωρή μαλάκω". Δεν ξέρω, πιστεύετε ότι έτσι βαθαίνει η σχέση σας; προάγεται το ελληνικό ιδίωμα; είναι δόκιμος η λέξις "κακωσπρέπει"; υπάρχει έκφρασις "άρξις μετάδοσης";
Είναι πολλά τα ερωτήματά μου και φοβούμαι πως δεν γνωρίζετε τις απαντήσεις…(προσεπάθησα επίσης να χτυπήσω τα 420 πλήκτρα το λεπτό, διπιστώνοντας πως είναι ανθρωπίνως αδύνατον! Ώστε και εκεί ακόμη, ψεύδη;)

2004-10-21 11:19


--------------------------------------------------------------------------------

DiS:Μη δείτε έναν άνθρωπο, φίλτατε, να χιουμορίζεται επί το εποικοδομητικότερον … αμέσως να πέσετε να τον φάτε! Έλεος, πόσο νομίζετε ότι θα αντέξουν οι έρμες χρυσές μου κοτσίδες απ' το τράβηγμα; Παρεπιμπτώντος, το χιούμορ τυγχάνει ολίγον "μαύρο" αλλά δεχτείτε ως δικαιολογία το γεγονός της Μεσσήνιας καταγωγής μου. Φημιζόμαστε εκεί κάτω γενικώς για τα "μαύρα" μας.

Όσο για τις ανορθογραφίες και το, κατ' εσάς πάντα, μη κόσμιον της γλώσσας μου, ένας ολόκληρος χρόνος παρέα με 300 άνδρες των ένδοξων ελληνικών στρατών πολλά μπορούν να κάνουν σε μια αθώα κορασίδα. Και, δυστυχώς, όχι πάντα τα δέοντα.

Υ.Γ.: Τα 450 χτυπήματα ανα λεπτό είναι εφικτά. Αρκεί να φάτε στη μάπα 15 χρόνια Γραμματειακή Υποστήριξη σε απαιτητικό κομμάτι του Δημόσιου Τομέα και φθάσατε στο αποτέλεσμα το επιθυμητό. Οποία κληρονομιιά για τις επόμενες των γεννεών μου …

2004-10-21 15:34


--------------------------------------------------------------------------------

varometro:Προς Thas:
Εξαιρετικό το θεατρικό. Εύγε! Ενδιαφέρον θα είχε να ξέραμε και την διανομή.

Προς Διονύσιο:
Αγαπητέ Διονύσιε (τελικά έχει κάνει σχολή ο πούστης -στην κυριολεξία- ο Ιωάννης),

Δεν ξέρω τι σε κάνει να θεωρείς το δικό σου (επικρατών έστω) γλωσσικό ιδίωμα ανώτερο από αυτό του Αγρινιώτη; Μήπως το ότι είναι πιο εύηχο; Μήπως το ότι συνηθίζεται στο Κολωνάκι; Μήπως το ότι έχει την μικρότερη σχέση από όλα τα άλλα ιδιώματα με την αρχαία Ελληνική γλώσσα. Σε τι διαφέρεις εσύ δηλαδή από αυτούς που πιστεύουν στην ανωτερότητα της φυλής έναντι των Αλβανών και των κάθε Αλβανών;

Θεωρώ την ειρωνεία σου βαρύτατη προσβολή και απαιτώ επανόρθωση αλλιώς μετράς έναν ορκισμένο εχθρό.

Πρωτευουσιάνε μου εσύ που και καλά δεν θυμάσαι τι ιδίωμα έχουν οι Αχαιοί…

Varometro
προσβεβλημένος Αγρινιώτης νοικοκύρης

2004-10-22 11:38


--------------------------------------------------------------------------------

διμίτρις:Σε Μολιέρο φέρνει, σε Πίντερ φέρνει, σε Γ.Άλεν φέρνει, απο δω τα φέρνει, από κει τα φέρνει… και μετά διαβάζεις οτι δεν γράφονται σήμερα σπουδαία έργα. Εδώ μιλάμε για ακαριαία αεροτομή στο θεατρικο κατεστημένο.
Ταπεινός-γονυπετής-αναγνώστης.

2004-10-22 14:04


--------------------------------------------------------------------------------

ΔιονύσιοςΑγαπητέ συντοπίτα, αγαπητέ Βαρόμετρε
Το όνομα μου είναι Σουρλής. Διονύσιος Σουρλής· κατοικώ εις το Αγρίνιον κοντά εις τον ποταμόν. Με γνωρίζετε; Όταν ήμην νέος υπήγα εις τας Πάτρας να σπουδάσω Ιατρικήν και έπειτα επέστρεψα εις το Αγρίνιον. Παρά τας επιμόνους προσπαθείας μου, εστάθη απολύτως αδύνατον να λησμονήσω την προφοράν των Αχαιών. Της ανθρωπίνης αυτής αδυναμίας, υπήρξεν αποτέλεσμα το σχόλιον μου. Ομολογώ ότι προτιμώ τον Όμηρον, τον Πλάτωνα, τον Δάντε, τον Βιργίλιον και τους ασθενείς μου από τας κουβέντας μετά των φίλων μου Αγρινιωτών, οίτινες δια τούτο με ονόμασαν μισάνθρωπον. Δεν ομιλώ συχνά, αλλά όταν ομιλώ ουδείς Αγρινιώτης, έως τώρα, διενοήθη να αμφισβητήσει την, καθ’ όλα Αγρινιώτικη, προφορά μου. Μου αποδίδετε προθέσεις, καταγωγήν και προφοράν χωρίς να με γνωρίζετε σεβαστέ Κύριε. Δεν αντιλαμβάνεσθε ότι είναι δυσάρεστον και σκληρόν πράγμα εις άνθρωπον της ηλικίας μου να μάθει νέαν προφοράν και να ξεμάθει να γελά; Σας βεβαιώ, και σας παρακαλώ να με πιστεύσετε, ότι ουδέποτε εψώνισα υποδήματα, καφέ, τέιον, γαζόζα, πανταλόνι ή ασθενή εκ του Κωλονακίου. Και επιτέλους ποίος είναι αυτός ο Ιωάννης;
Μετά τιμής
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΥΡΛΗΣ

2004-10-24 15:42


--------------------------------------------------------------------------------

varometro:Αγαπητότατε Διονύσιε,

Γιατρέ μου,

Ανακαλώ πάσαν μομφή εναντίον σας μιας και από ότι βλέπω το όλο σας σχόλιο εντάσσεται στα πλαίσια του αυτοσαρκασμού. Συγχωρέστε τον οξύ τόνο μου στο προηγούμενο σχόλιο και τις προθέσεις που εσφαλμένως σας απέδωσα. Οφείλετε στο ότι τα περίπου 15 χρόνια που διαμένω εις την Αθήνα έχω αντιμετωπίσει ουκ ολίγες φορές κακόβουλα και μη σχόλια για την προφορά μου και την προφορά των ανθρώπων του τόπου μου.

Χαίρομαι ιδιαίτερα που σας γνωρίζω και σας υπόσχομαι και τζίρο :-) μιας και τόσο οι γονείς μου όσο και ένα σωρό συγγενείς και φίλοι διαμένουν εις το Αγρίνιο.

Διατελώ μετά τιμής,

varometro http://blog.varom…

2004-10-24 20:

 
At 1:43 AM, Anonymous Anonymous said...

SSKASMENO ME SSYGINISES USSST

 

Post a Comment

<< Home