vita moderna

kisses, tears & psychodramas

27.1.05

Ο μπλογκεράς κι η μπλογκερού

Μετά την εξαφάνιση παραδοσιακών επαγγελμάτων όπως ο μυλωνάς και η μυλωνού, τη θέση τους καταλαμβάνουν, συν τω χρόνω, νέες, πρωτότυπες ενασχολήσεις, όπως αυτή του μπλογκερά και της μπλογκερούς, μια ακόμα ένδειξη των ταχύτατων αλλαγών που συντελούνται αθόρυβα στην ελληνική κοινωνία, αλλοιώνοντας δραματικά τον παραδοσιακό χαρακτήρα της.

Ο μπλογκεράς κι η μπλογκερού είναι όντα μονήρη, καλωδιωμένα, αυτοαναφορικά, ημιμαθή, προοδευτικά, γλωσσομαθή, ευαίσθητα, με αυξημένη εκτίμηση στην κρίση τους και στις προσωπικές τους εμπειρίες, τις οποίες και επεξεργάζονται εξαντλητικά, προετοιμάζοντας το επόμενο post. Μπορεί να μην έχουν παντελόνι να φορέσουν, έχουν όμως πληκτρολόγιο. Και είναι φουλ από ιδέες.

Ο μπλογκεράς κι η μπλογκερού δεν έχουν πατέρα, μάνα, συγγενείς, φίλους, εραστές, με την έννοια ότι τα περισσότερα απ’ αυτά τα πρόσωπα τα υποκαθιστά θαυμάσια το ίδιο το blog και οι σχέσεις που αναπτύσσει ο ιδιοκτήτης με το συνάφι του.
Ως χαρακτηριστικό αυτής της περίπτωσης υποκατάστασης, μπορούμε να αναφέρουμε πρόχειρα το γεγονός ότι, όταν ο μπλογκεράς κι η μπλογκερού γιορτάζουν, δεν ενδιαφέρονται τόσο αν τους θυμήθηκε η ίδια τους η μάνα όσο το αν πέρασε να τους ευχηθεί ο talos ή ο kukuzelis, το λεγόμενο βαρύ πυροβολικό των blog, οι ευχές των οποίων προσδίδουν άλλη αίγλη στα σχόλια· εμπεδώνεται, έτσι, ο ιδιοκτήτης τους στο συλλογικό ασυνείδητο της μπλογκόσφαιρας ως «εκλεκτός» ή «κεχρισμένος» από την «παλιοσειρά», κάποιου τύπου πιστοποιητικό εγκυρότητας των γραφομένων του.

Η συνέχεια εδώ.


5 Comments:

At 1:12 PM, Blogger thas said...

Σχόλια:


Angelos Markos:Thas, ειλικρινά με άγγιξε το post σου. Ειδικά αυτό το 'παπαράτσι του αοράτου' θα μπορούσε να είναι τίτλος βιβλίου.

Αν και δεν συμφωνώ ότι, τουλάχιστον στην Ελλάδα και προς το παρόν, οι bloggers συνεισφέρουν στην αλλοίωση του παραδοσιακού χαρακτήρα της ελληνικής κοινωνίας, στα γραφόμενά σου συνάντησα την εικόνα μου αρκετές φορές κι ας είμαι νέοπας ακόμη στο χώρο. Εύγε!

2005-01-27 13:46


--------------------------------------------------------------------------------

helion:Χ-α!
Το απόλαυσα αυτό. :)

2005-01-27 13:47


--------------------------------------------------------------------------------

thas:Σ' ευχαριστώ πολύ Άγγελε. Αναρωτιόμουν όμως, τι δεν πάει καλά με τη φράση μου αυτή. Και το βρήκα τώρα που την υπογράμμισες.
Στο βιβλίο του νομπελίστα Κούτσι, Ελίζαμπεθ Κοστέλο, διαβάζουμε:
"Είμαι συγγραφέας και αυτά που γράφω είναι αυτά που ακούω. Είμαι μια γραμματέας του αοράτου…"
Προφανώς πρόκειται για μίμηση, συνειδητή ή όχι αδιάφορο, αν δεν πρόκειται για καθαρή αντιγραφή! Άνθρακες ο θησαυρός. Δεν είναι δικό μου. Κρίμα, γιατί μ' αρέσει κι εμένα!

Θενκς του γιου του, helion.

2005-01-27 14:23


--------------------------------------------------------------------------------

diafanos:Nα σημειώσω ότι οποτεδήποτε διαβάζει κανείς τη φράση "ο μπλογκεράς κι η μπλογκερού" ακούγεται από πίσω η μουσική του "ο μ' αγαπάς κι η σ' αγαπώ"…

2005-01-27 15:26


--------------------------------------------------------------------------------

hardcorearena:the funny/sad thing is οτι βούρκωσα a second before your μαντηλάκι reference…
this has to be one of the greatest things i've ever read in the blogosphere!
you really hit the ole blog nail on the head…
you captured the whole blog-essence perfectly
μπραβό!
i think we may all be the fortunate ones in here,
what else did i wanna say?
oh, whatever…
i salute u, my virtual buddy!

2005-01-27 15:52


--------------------------------------------------------------------------------

kukuzelis:Κάτι τέτοια γράφεις (για βαρύ πυροβολικό κτλ) και αυτόματα με κατατάσσω στην κατηγορία: μαλάκας. Στο διαδίκτυο ή θα υπάρχει ισότητα εμπειριών ή δεν έχει σημασία. Προβληματίζομαι όμως τι θα λένε οι μελετητές μετά από είκοσι χρόνια. Τόσο γρήγορα κατάλαβαν οι μπλλλλλλλλόγκερσσσσςςςςς περί τίνος επρόκειτο;

2005-01-27 18:18


--------------------------------------------------------------------------------

eve:2 the point :))

2005-01-27 18:53


--------------------------------------------------------------------------------

Oneiros:Εξαιρετικό, thas, αυτό θα πει καλλιτεχνικό metablogging! (Δεν είναι, πάντως, όλα τα blog-ογραπτά άλλοθι για την εκμαίευση αγάπης και προσοχής μόνο.)

2005-01-28 00:03


--------------------------------------------------------------------------------

Kourouna, Dis, ΘτΠ:Αγαπητέ Thas,

πολύ μας άρεσε (και των τριώνε) το κείμενο περί των μπλόγκ. Μάλιστα είπαμε να σου γράψουμε και σχόλιο για να σου πούμε πόσο μας άρεσε και να σε καθησυχάσουμε ότι δεν το πήραμε προσωπικά διότι σίγουρα για δεν μιλάς για μας αλλά για όλους τους άλλους.

Δυστυχώς όμως, λόγω του ότι είσαι εμπνευστικός τύπος, το σχόλιο δεν βγήκε, το ρημάδι. Αντίθετα, βγήκε ένα … *μονόπρακτο*.

Το ανεβάσαμε στη σελίδα της DiS, ώστε σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά και μας κράξουν, να μη θιγεί η υπόληψη της Κουρούνας που είναι και καινούρια στο είδος (ένα λινκάκι τόκανε μόνο). Την άλλη την μάθανε πια τι είναι …

2005-01-28 08:30


--------------------------------------------------------------------------------

Deleuze:ΕΥΓΕ -και πάλι- ΕΥΓΕ!

2005-01-28 09:42


--------------------------------------------------------------------------------

βαρόμετρo:Ότι καλύτερο έχω διαβάσει σε Ελληνικό blog τα τελευταία 33 χρόνια. Φίλε εν' γνώση σου, ή εν' αγνοία σου, έγραψες κείμενο αναφορά.

2005-01-28 10:54


--------------------------------------------------------------------------------

Arkoudos:Ο καθρέπτης των μπλογκ μας… Καμιά φορά παραμορφωτικός, αλλά ποτέ ψεύτης.

2005-01-28 11:26


--------------------------------------------------------------------------------

ornio:Δεν έγραψες το σπουδαιότερο.Γράφουμε γιατί απ'την γραφή αντλόυμε ηδονή.Αυτοαναιρούμαστε λοιπόν απ'τη μια ηδονιζόμενοι κι απ'την άλλη να απενοχοποιούμαστε με το να γίνουμε ωμοί.
Μου άρεσε πολύ το κέιμενο και σου αφιερώνω εσένα και στους συνμπλόγκερ σου την "ηδονή " του Καβάφη.
************

Χαρά και μύρο της ζωής μου η μνήμη των ωρών
που ηύρα και που κράτηξα την ηδονή ως την ήθελα.
Χαρά και μύρο της ζωής μου εμένα, που αποστράφηκα
την κάθε απόλαυσιν ερώτων της ρουτίνας.

2005-01-28 11:56

 
At 1:18 PM, Blogger thas said...

Σχόλια:


talos:…ανοίγει πεδίον παροιμιών λαμπρόν¨

"κι η μπλογκερού τον άντρα της με τους πραματευτάδες"
"γιατί δεν με θες κυρά μου επειδή είμαι μπλογκεράς"
"ή παπάς παπάς ή μπλογκάς μπλογκάς"

καθώς και μαντίνάδων:

"όλα τα επαγγέλματα τόνα το άλλο μοιάζει
εχτός από του μπλογκερά απούχει άλλο χάζι"

"θέλω να κάνω, μάτια μου, για σένα ένα μπλογκάκι
νά γράφεις μέσ' στα σχόλια πως μ' αγαπάς λιγάκι"

"μπλογκερουδάκι θα γενώ λινκ θάχω στο δικό σου
για να ανεβάσω εγώ τα χιτ που έχει το χιτ μποξ σου"

κτλ. κτλ.

2005-01-28 12:22


--------------------------------------------------------------------------------

thas:χε, χε! Γεια σου ρε Μιχάλη με τις σατέν πυτζάμες!

Όχι ότι δεν το ευχαριστιέμαι, όχι ότι δεν πετάω από χαρά, όχι ότι δεν τσιρίζω από ευτυχία. Αλλά δεν είναι σωστό, δεν κάνει να λέτε τέτοια πράγματα. Ο χαρντκόρ και ο βαρόμετρος μάλιστα λένε απίστευτα πράγματα (αλλά εγώ τα πιστεύω ο μαλάκας- άλλωστε έτσι είναι η κολακεία: την πιστεύει μόνο αυτός στον οποίο απευθύνεται!) Όχι ότι έχετε λόγο να με κολακεύσετε… αλλά είστε οι παλιοχαρακτήρες που λέγαμε. Τόσο καλά παιδιά…

2005-01-28 12:37


--------------------------------------------------------------------------------

διμίτρις:Γειά σου ρε μπλο, χαρά στις μπλού που σχολιάζεις !
Καλά ρε μπλόμπλο, απο που τα κατεβάζει το τσερβέλλο σου αυτά που γράφεις?
Πως το είπε ο Varometros? "Κείμενο Αναφορά"?
Για να μην πούμε οτι έχουμε να κάνουμε με μπλογκοτσούναμο.Μιλάμε δονήθηκε συθέμελα ολη η μπλογκόσφαιρα κι ακόμη πάει…

2005-01-28 12:58


--------------------------------------------------------------------------------

Taflinel:Από δω το πας, από κει το φέρνεις, νομίζω πως σε παραφουσκωμένα συμπεράσματα καταλήγεις, φίλτατε…
Ίσως επειδή, όπως γράφεις κι εσύ, χρειαζόταν ένα κομμάτι αυτής της ομάδας μπλο/μπλου, ένας "insider", για να μας δώσει μια τόσο σκληρή και κολακευτική ματιά του "κόσμου" μας, με τρόπο που να προκαλέσει.

Τα κατάφερες και με το παραπάνω…
Συγχαρητήρια…

2005-01-28 15:42


--------------------------------------------------------------------------------

alani:Δεν μπορώ παρά να δηλώσω έκπληκτη από το τάλαντο του ανδρός και να συμφωνήσω με τον βαρόμετρο και τους άλλους! Συνειδητοποιώ ότι πλέκεται ένας ολόκληρος κόσμος πίσω από την οθόνη μου - κι εγώ έχω μείνει στην ρετρό επικοινωνία των μέιλ…Εύγε μιλ φουά!

2005-01-28 20:21


--------------------------------------------------------------------------------

ανώνυμη:egw giati to brhka olo polu sad? (wraio men alla luphtero) prospa8eite na apenoxopoihsete agaphte mia sumperifora pou einai pera apo to kanoniko? h' mhpws telika sthn epoxh mas auto einai to kanoniko? (egw arnoumai na to pistepsw). That said, ante allo ena sxolio kai 8a ftasete to fragma twn 20! :P

2005-01-29 08:08


--------------------------------------------------------------------------------

Ιφιμέδεια:Αγαπητή (ή μάλλον όχι αγαπητή) Ανώνυμη,
δεν είχα σκοπό να σχολιάσω γιατί θεωρούσα περιττό να είμαι άλλη μια περσόνα που συγχαίρεται τον αληθινά αγαπητό thas, αλλά κάπως με τσίγκλισες.
Λοιπόν Ανώνυμη μου θύμισες το παραλήρημα του Κούγια για τους gay και την "κανονική" συμπεριφορά. Σε καλώ λοιπόν να ορίσεις το "κανονικό". Ιφιμέδεια

2005-01-29 12:49


--------------------------------------------------------------------------------

ανώνυμη:Sygnwmh Ifimedeia, pro9esi mou den htan na se tsiglisw. Den kserw poios einai autos o Kougias kai prin sunexisw na pw oti den katoikw sthn Ellada. Epishs den katalabainw ti sxesh exoun oi gay kai ta dikaiwmata tous me to sugkekrimeno post.
Loipon, de 8ewrw "kanoniko" to na mh se noiazei an se 8umh8hke h mana sou sth giorth sou alla na se koftei oti se 8umh8hke kapoios allos blogkeras/ou ton opoio kata pasa pi8anothata den exeis gnwrisei pote. To na phgaineis ekdromh me tous filous sou kai na skeftesai ton # twn sxoliwn sou, to na koitas to blog sou ana 10-lepto gia na deis an exei afhsei kapoios sxolio, to na ka8esai kai na basanizesai gia na bgaleis post gia ta fulla pou peftoun. O Thas mas exei xarisei uperoxa keimena, kai gia na xariseis tetoia keimena prepei na zeis kai na mazeueis empeiries kai oxi na eisai panw apo enan upologisth kanontas sunexws Refresh. Ara nomizw oti uperbalei ta xarakthristika twn blo kai blou gia na kanei to post tou pio provocative. Polu 8a 8ela na akousw kai ti gnwmh tou epi tou 8ematos bebaia. BTW, 21 ta sxolia, poios th xarh sas k. Thanasi mas!

2005-01-29 17:40


--------------------------------------------------------------------------------

thas:Κρίνοντας και από την ταχύτητα της απάντησής σου στο σχόλιο που προηγήθηκε, μάλλον κατανοείς πώς μπορεί κάποιος να κολλήσει με τον υπολογιστή του. Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα κολλήματα κάθε είδους αφού αποτελεί την προσφιλή πρακτική του είδους μας, μια σταθερή ροπή στις εξαρτήσεις.
Έτσι, κάποιοι από εμάς που θεωρούμε εαυτούς θιασώτες της διαρκούς αλληλεγγύης στην ανθρώπινη ατέλεια, καλωσορίζουμε κάθε ενδεχόμενη παρέκκλιση από τη νόρμα με ιδιαίτερη χαρά, αποφεύγοντας συγχρόνως τη χρήση όρων όπως «κανονικό» ή «πρέπον», τους οποίους και αισθανόμαστε, τρόπον τινά, κανονιστικούς.
Τέλος, να πω ότι με έκπληξη έμαθα από ένα ντοκυμανταίρ του BBC, ότι για ένα παράξενο λόγο, αναγνωρίζουμε ταχύτερα ένα πρόσωπο μέσω ενός σκίτσου-καρικατούρα του παρά από την ίδια τη φωτογραφία του. Υπογραμμίζουμε κάθε φορά που θέλουμε να αναδείξουμε.

Πάντως δεν αντιλαμβάνομαι κάποιου είδους διαφωνία. Ενδεχομένως ένα μικρό misunderstanding… Καλό Σαββατόβραδο, ή ότι άλλο είναι τώρα εκεί στην ξενιτιά.

2005-01-29 19:38


--------------------------------------------------------------------------------

QarcQ:He's got the whole world in his Blog…

2005-01-30 01:57


--------------------------------------------------------------------------------

ανώνυμη:Oxi Thas den exw kollhsei me ton upologisth mou, exw kollhsei me sena …mallon me auta pou grafeis. Kai xairomai pou telika leme to idio pragma, egw to eipa "uperbalei ta xarakthristika" kai su "skitso-karikatoura". Kai diafwnia fusika kai den uparxei, apla mia mikrh asumfwnia, pou den mporoume na th baptisoume misunderstanding.
Ta sxolia metroun ta xronia mou :P

2005-01-30 05:01


--------------------------------------------------------------------------------

Ιφιμέδεια:Αγαπητή Ανώνυμη,
κακώς δε μας χαρίζεις το όνομά σου ή ακόμη καλύτερα ένα ψευδώνυμο ;)
ο Θανάσης απάντησε καλύτερα από μένα.
Εδώ στην Ελλάδα βαρεθήκαμε να ακούμε για "κανονικό" και "μη κανονικό" γι'αυτό και αναρωτήθηκα που το πας.
Τα παραδείγματα που αναφέρεις από το κείμενο του Θανάση φυσικά είναι υπερβολικά και έχουν το ρόλο τους στο κείμενό του.
Οπότε, καλή καρδιά! Συνέχισε να διαβάζεις Θανάση, είμαστε πολλοί οι "εξαρτημένοι"
Ιφιμέδεια

2005-01-30 18:21


--------------------------------------------------------------------------------

ςομυνωνα:>Ιφιμέδεια
Η κολακεία δεν κάνει κακό αν δεν την εισπνέεις!
(κάποιου είναι αυτό)

2005-01-30 19:25


--------------------------------------------------------------------------------

Ιφιμέδεια:Κάτι θα ξέρεις για να το λες ;)

2005-01-31 13:03


--------------------------------------------------------------------------------

thas:Θα το γράψω εδώ, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι θα πιάσει τόπο. Όποιος το διαβάσει και το θυμηθεί, καλώς.
Στη θέση του ονόματος, όταν η λέξη είναι γραμμένη στα ελληνικά και ξεπερνά τους οκτώ χαρακτήρες, εμφανίζονται (λόγω κωδικοποίησης) αυτά τα απαράδεκτα &#. Για παράδειγμα* βαρόμετρ&#, Ιφιμέδει&#* κλπ.
Με ενοχλεί αυτή η μουτζούρα στο όνομα. Αντίθετα, στα λατινικά στοιχεία συμπεριφέρεται με άλλη ευγένεια το μηχάνημα. Σημειώνω: μόνο στη θέση του ονόματος!

2005-01-31 13:32


--------------------------------------------------------------------------------

Mandy:Τώρα εγώ τι να προσθέσω! Ταυτίζομαι! Και συμφωνώ με τους υπόλοιπους "εξαρτημένους" bloggers :) :) :)

2005-01-31 14:10


--------------------------------------------------------------------------------

διμίτρις:30!

2005-02-01 08:32


--------------------------------------------------------------------------------

hmm:"Lately I?ve been spending most of my social time online, and now I?m paying the price; social skills are like muscles and mine have atrophied. Without the face-to-face practice I have regained the social awkwardness of my maladjusted teenaged self. At least back then I had the garbage of ?80s music to soothe me."

2005-02-01 13:12


--------------------------------------------------------------------------------

evita k:Ως επόμενα comments στο τόσο ωραίο αυτό κείμενο μπορούν να λειτουργήσουν τα post (μαζί με τα δικά τους comments) http://littleshot…
και http://nicotrance…

2005-02-05 15:07


--------------------------------------------------------------------------------

PortokaliEleni:Eίχε ένα ωραίο σχόλιο ο Παπαγγελής στο περασμένο Βήμα της Κυριακής για τις σχέσεις λογοτεχνίας και internet και για τις "συμμετοχικές διαδικασίες" στη διαμόρφωση του "υπερ-κειμένου. Πολύ καλό αν και κάπως αμήχανο και συντηρητικούλι απέναντι στο "νέο" που φέρνει το διαδίκτυο στην τέχνη.
Ασχολείται άραγε κανείς κριτικός της λογοτεχνίας και ειδικός της συγκριτικής λογοτεχνίας με το θέμα;
(Είναι λίγο άσχετο το σχόλιό μου; συγχωρέστε με, είμαι νεότατη στη vita moderna! Εγώ πάντως απαντώ στο σχόλιο για τους blog…Κύριος οίδε που καταχωρήθηκε το δικό μου!)

2005-02-08 12:12

 
At 7:38 AM, Anonymous Anonymous said...

Το να καταλογίζεις στους άλλους αυτό που εσύ φοβάσαι ότι έχεις μεταλλαχθεί, δεν είναι ό,τι καλύτερο έχεις πετύχει στην πορεία σου για αυτογνωσία. Να το πω πιο απλά και χοντροκομμένα: πιστεύεις πως όλοι οι άλλοι εκτός από εσένα είναι σκουπίδια. Δεν μπορώ να εξηγήσω αλλιώς τόση κακεντρέχεια. Χαλάρωσε μωρέ...

 
At 5:21 PM, Anonymous Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » » »

 
At 10:44 PM, Anonymous Anonymous said...

Mexican pharmacy serves your medical needs like no other!

Ever since the era of online pharmacies has started, there has been gradual improvement in the comparison between the best and the worst. The quality of products, customer service and security has never been better. But this doesn’t mean that the need for a safe shopping pharmacy, has been met.

The Mexican Pharmacy is the benchmark of best services in the Greater Americas when getting medicines. The human need to be healthy cannot be complete without the right set of medications to ward off everyday illnesses. The Mexican pharmacy makes this easier for you.

The state regulated price of drugs has been the apex reason of it being phenomenally successful. If this was not cheap enough, there are special offers and giveaways to get your first aid box filled at throw away prices. Don’t be startled, the medicines are not junk!

The drugs available have confirmed to the rigorous testing of its manufacturers, and have been found authentic. The Mexican pharmacy deals with health, not giving it a blow!

You can find more info at: http://ipicante.com/mexican-pharmacy.html

 

 

Post a Comment

<< Home