vita moderna

kisses, tears & psychodramas

4.4.07

δάνεια Μ. Τετάρτης.

1. Ένα σχόλιο της (άγνωστής μου) Χαράς, στο μπλογκ www.prosopa.com, με συγκίνησε με τη διεισδυτική και μελαγχολική του ανάγνωση στη "δική μας" επαρχία και το κλίμα των ημερών.

Καλημέρα σας από τη Σπάρτη
Ήρθαμε να ψωνίσουμε, σας μιλάω από ένα ίντερνετ καφέ σχεδόν απέναντι από τη μητρόπολη, τον Όσιο Νίκωνα τον “Μετανοείτε”, που ήρθε εκεί γύρω στο έτος 1000 να εκχριστιανίσει επιτέλους τους ατίθασους συμπατριώτες μου. Και τον τιμάμε με μια εκκλησία που αποτελεί μνημείο κακού γούστου, για να μην πω και αρχοντοχωριατιάς.
Εδώ είμαστε αυτό που λέει ο Σαββόπουλος :

άθλια χωριουδάκια κι ασυνάρτητη επαρχία,
το κάθετι μισοχωμένο μες στη γη.
Όλα είναι τόσο τρομαγμένα μα τ’ αγαπάω ο φτωχός,
δως μου τα λόγια επιτέλους, να μην είμαι μοναχός
.

Το απόγευμα μόνο οι γιαγιάδες θα πάνε στην εκκλησία. Στο χωριό μου, βέβαια, δεν έχουμε παπά και δε θα έχουμε μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη. Ούτε θα πολυνηστεύουμε ούτε και μας πολυνοιάζει. Καλώς ήρθατε στον κόσμο μας!
Μόνο που θα είμαστε λίγο πιο συμμαζεμένοι, λίγο πιο ντροπαλοί, θα σκεφτόμαστε λίγο παραπάνω, και θα ελπίζουμε. Και δεν θα τολμάμε, όλοι την εβδομάδα, να σηκώσουμε τα μάτια μας στον ουρανό, μέσα στην αναξιότητα μας.
Καταλαβαίνετε γιατί εύχομαι σε σας να μην απογοητευτεί κανένας.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και από μας.

*


2.Οι πασχαλινές ευχές του Αθήναιου (προς πολλούς αποδέκτες) συνοδεύονταν απ' αυτή την ωραία καρτούλα


*


3.Έξω από τις συνήθεις προτιμήσεις μου η Φαραντούρη, εδώ τραγουδάει Κυπουργό, από το δίσκο Τα μυστικά του κήπου (μουσική για παιδιές θεατρικές παραστάσεις) και κάπως μου κάθεται με την ημέρα:

Πουπουλένια σύννεφα
Στίχοι: Θωμάς Μοσχόπουλος, Ξένια Καλογεροπούλου

Ποιος τινάζει φτερωτά παπλώματα
Και στη γη πέφτουν νιφάδες;
T’ ουρανού ποιος πλένει τα πατώματα
Και γεμίζουν σαπουνάδες;

Κετεβασιά: Πουπουλένια Σύννεφα.

*


"Ούτε θα πολυνηστεύουμε, ούτε και μας πολυνοιάζει".
Ακριβώς. Και πάλι όχι.

16 Comments:

At 1:20 PM, Blogger emptyscreen said...

"πουπουλένια" μ.τετάρτη...
:)

 
At 2:06 PM, Blogger kerasia said...

Thas, πραγματικά σε απολαμβάνω όταν πιάνεις τον μεγεθυντικό φακό.
Διάβαζα όσα είπε η Χαρά, και την άκουσα να λέει :
Ούτε που πολυνηστεύουμε και μας λιγονοιάζει, που δεν πολυδιαφέρει με αυτό που έγραψε αλλά δεν είναι και το ίδιο.

Καλή Ανάσταση!

 
At 3:32 PM, Anonymous Anonymous said...

αχ...τι ωραιο το τραγουδακι...το ακουσα και κοιμηθηκα ορθια....ειδα στον υπνο μου την κυρια φαραντουρη ντυμενη νεραιδα με ραβδι και ολα τα συμπαραμαρτουντα......και γυρω της να πετανε τα πουπουλα...τελειο!

 
At 6:06 PM, Blogger thas said...

Empty screen και ο, χαίρομαι πολύ που σας άρεσε. Ευχές για καλό Πάσχα.

Πραγματικά Kerasia, κόλλησα κι εγώ με τη διατύπωσή της. Τη βρίσκω εξαιρετική. Διότι καταφέρνει να αφήσει την αντίθετη γεύση απ’ αυτό που λέει. Και ολόκληρο το κείμενό της είναι διαποτισμένο από την αμφισημία που χαρακτηρίζει (λίγο ως πολύ) τη σχέση μας με αυτά τα ζητήματα. Πολύ καλό.

 
At 11:48 AM, Blogger emptyscreen said...

όχι απλά μου άρεσε... όλος ο δίσκος είναι αριστούργημα!
τον ξαναθυμήθηκα χθες :)
καλημέρα και καλό πάσχα

 
At 1:46 PM, Blogger Αθήναιος said...

H φωτογραφία που έστειλα ως καρτούλα στους ενοίκους του Hotel Memory (το διευκρινίζω γιατί έλαβα ε-μέηλ του στυλ "Εμείς καρτούλα δε λάβαμε από σένα...") είναι από το πανέμορφο μπλογκ La cuisine du jardin

 
At 4:52 PM, Blogger Rodia said...

Καλά να περνάς Τhas :-))

 
At 7:29 PM, Blogger just me said...

Κι εγώ από Internet cafe (λόγω της πολυτέλειας αναμονής για ADSL) σου στέλνω τις ευχές μου για καλή ανάσταστη και καλό Πάσχα.

Και στην άγνωστη Χαρά, επίσης, αν τύχει και διαβάσει.

 
At 6:32 PM, Blogger thas said...

athinaie, rodia & just you αντεύχομαι.
Καλό Πάσχα σε όλους και μερσί για τα σχόλια.

 
At 6:34 PM, Blogger thas said...

Και σε σένα φυσικά empty screen. Ωραίος δίσκος, τωόντι.

 
At 7:02 PM, Anonymous Anonymous said...

χρονια πολλα σε ολους μας, ακομα και σε εμενα, αν και δεν πιστευω... λες τα χρονια πολλα να μην τα αξιζω???
ωχ

 
At 6:14 PM, Blogger thas said...

τα αξίζεις, τα αξίζεις, και με το παραπάνω!

 
At 3:06 AM, Blogger helion said...

"Ποιος τινάζει φτερωτά παπλώματα
Και στη γη πέφτουν νιφάδες;"

H Goldmarie στης Frau Holle. Πολλά χρόνια είχα να τη θυμηθώ. Λέιτλυ έχεις απευθείας σύνδεση με τα μικράτα μου, Θας - τι θα γίνει;

 
At 12:40 PM, Anonymous Anonymous said...

Καλημέρα.
Χριστός ανέστη.
Είδα το σχόλιο σας στα prosopa, μόλις σήμερα που βρέθηκα εντός διαδικτύου. Καλά κάνατε, εννοείται, μη ζητάτε την άδεια μου.

Η διατύπωση σας Kerasia είναι καλύτερη, αυτό εννοούμε όλοι μας μου φαίνεται, απλώς δεν εκφράστηκα σωστά.
Τώρα που πέρασε το Πάσχα, που στολίσαμε τον επιτάφιο και σκουπίσαμε την εκκλησία με τα χέρια μας, που ανάψαμε όλοι λαμπάδες, φιληθήκαμε και ψάλλαμε όλοι μαζί το Χριστός ανέστη εκ νεκρών(που να βρεθεί ψάλτης!)μου φαίνονται όλα διαφορετκά. Τώρα με πολυνοιάζει!

 
At 2:09 AM, Blogger thas said...

Συφτώσεις helion, απλές συφτώσεις. Από παλιά συμπίφτουμε σε διάφορα. Χρόνια πολλά!

Χρόνια πολλά και σε σένα, Χαρά.

 
At 2:07 PM, Blogger kerasia said...

Χρόνια πολλά, Χαρά

 

Post a Comment

<< Home