vita moderna

kisses, tears & psychodramas

11.10.07

Δεν καταλαβαίνεις ρε;

Στα δεκαπέντε του βρέθηκε επιτέλους στον παράδεισο, δεν είχε δουλειά εκεί, ενώ εδώ έχει δουλειά, ίσως λίίίγη παραπάνω, περνάμε πλακάκια με το θείο μου, ανάμεσα σε δυο γλώσσες, σε δυο ονόματα, Μπεσμίρ- αλλά με λένε Αλέξανδρο, σε δυο πατρίδες, θα ανέβω τα Χριστούγεννα επάνω. Έρχεται νύχτα, εξοντωμένος, να πάρει το χαρτί.

Κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας Γ’ γυμνασίου, Απομνημονεύματα, εισαγωγή.
Διαβάζει:
«Ανάμεσα στα κεντρικά χαρακτηριστικά του είδους είναι η υποκειμενικότητα και η αυτοδικαιωτική πρόθεση, δηλαδή η συστηματική προσπάθεια του αφηγητή να παρουσιάσει το παρελθόν με τρόπο που εξαίρει την προσωπική του συμβολή στα γεγονότα ή γενικότερα δικαιώνει και μνημειώνει την προσωπικότητά του, πάντα από την οπτική γωνία του χρόνου και των περιστάσεων γραφής του έργου.»

[55 λέξεις στην περίοδο. Για να προσπελάσει τον Μακρυγιάννη που ακολουθεί, καλόν είναι να ξέρει ότι υπάρχει αυτοδικαιωτική πρόθεση. (Ενδεχομένως και κανένας εγκιβωτισμός της αφήγησης;)]

*


Κάπου, κάπως, τελείωσε το δημοτικό. Γράφει το όνομά του μισά μικρά- μισά κεφαλαία, ΓκεοΡγΚΙάν.

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Α’ Γυμνασίου
Διαβάζει:

Ορών, ώ Νικόκλεις, τιμώντα σε τον τάφον του πατρός ου μόνον τω πλήθει και τω κάλλει των επιφερομένων, αλλά και χοροίς και μουσική και γυμνικοίς αγώσιν, ηγησάμην Ευαγόραν, ει τις έστιν αίσθησις τοις τετελευτηκόσιν περί των ενθάδε γιγνομένων, χαίρειν ορώντα την τε περί αυτόν επιμέλειαν και την σήν μεγαλοπρέπειαν.

[49 λέξεις στην περίοδο. Όσοι θυμούνται κάτι σαν ο φίλος τον φίλον εν κινδύνοις γιγνώσκει, ας σκεφτούν την κατάσταση σαν οπισθόδρομο update.]

Λεξιλογικός πίνακας

Αρχαία ελληνική
ο ομοπάτωρ
ο φιλοπάτωρ
ο/η πατρομήτωρ
ο πατραλοίας

Αρχαία / Νέα ελληνική
Πατροπαράδοτος
Πατροφόνος
Πατροκτόνος
Πατρωνυμικός

Νέα Ελληνική
Πατρώνυμο
Πατρολογία
Πατριδογνωσία

Γραμματική
Οριστική παρακειμένου και υπερσυντελίκου ενεργητικής φωνής αφωνόληκτων βαρύτονων ρημάτων.

Οδοντικόληκτα: Σχηματίζουν την οριστική παρακειμένου και υπερσυντελίκου με τον χρονικό χαρακτήρα –κ-, αφού προηγουμένως αποβάλουν τον οδοντικό χαρακτήρα.

Πχ πείθω-> πέ-πει-κα -> ε-πε-πεί-κειν
Κομίζω-> κε-κό-μικα-> ε-κε-κο-μί-κειν

Άσκηση για το σπίτι (between plakakia): Να κλίνετε την οριστική παρακειμένου και υπερσυντελίκου των ρημάτων ιδρύω, κωλύω, πράττω.

Δηλαδή:
εκεκωλύκειν
εκεκωλύκεις
εκεκωλύκει
εκεκωλύκεμεν
εκεκωλύκετε
εκεκωλύκεσαν
.

*


[Άλλες ασκήσεις κατάλληλες για την ηλικία τους: βοηθός φαναρτζή / μαραγκού / καλοριφερά /, τυλιχτής (γυρόπιτας), μπογιατζής, αχθοφόρος, οικοδομή, ιχθυόσκαλα, λαϊκή.]

*


Καληνύχτα κύριε. Καληνύχτα παιδιά.

*


Ο πατραλοίας, φίλε μου. Η πατρομήτωρ. Εκεκωλύκεσαν και πάνε. Μνημειωμένοι.

[Που 'σαι ρε Μπέκετ; Σημειώνεις τίποτα;]

29 Comments:

At 8:39 AM, Anonymous kliv said...

Μάλιστα... Καλή χρονιά. Μεγάλο πρόβλημα τελικά αυτό με το βιβλίο της ιστορίας της έκτης δημοτικού... Ευτυχώς που δεν υπάρχει ΠΙΑ σοβαρό πρόβλημα με το μάθημα και τα βιβλία της Γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες. Προφανώς μας σώζει ο σταθερός και σύγχρονος προσανατολισμός της εκπαίδευσης και η εθνική και πολιτισμική μας ομοιογένεια. Αυτό το "όμαιμον" του Ηρόδοτου ίσως αποδειχθεί λίγο πρόβλημα στο μέλλον...

 
At 10:43 AM, Blogger dianathenes said...

Εγώ πάντως κατάλαβα ότι αυτό είναι ένα δειγμα του τι διδάσκεται στα νυχτερινά στους μετανάστες...

 
At 11:30 AM, Blogger Greg said...

Και στα πρωϊνά! Ντόπιοι και ξένοι "μετανάστες" αυτά διδάσκονται...

Αλλά ποιός είμαι εγώ να σχολιάσω τους θεσμούς που αποφασίζουν; Τις αντίστοιχες Ρεπούσες; Τα παιδαγωγικά Ινστιούτα και τα ΚΕΜΕ;

Απορώ μάλιστα ποιοί είσθε και σείς που το αποτολμάτε!

Απορώ δε γιατί υπάρχει και απόσπασμα του Μακρυγιάννη, όταν αρκούσε να βάλουν ακόμα ένα κείμενο του συνμπλόγκερ Γκασμέντ και να καθαρίσουν...

Απορώ γιατί όλη η εκπαίδευση δεν έχει στηθεί για να εξυπηρετήσει τα θύματα των μεγαλοδουλεμπόρων!

Τί τα θέλουν τα ελληνικά; Αφού έτσι κι' αλλιώς 2 ευρώ θα πάρουν μιλάνε δεν μιλάνε. Αφού έτσι κι' αλλιώς στο γκέτο θα ζήσουν! Αφού έτσι κι' αλλιώς δεν πρόκειται να παντρευτούν καμια κόρη ή κανά γιό της ακαδημαϊκής(;) συμμορίας ή του ΣΥΡΙΖΑ ή του ΦΟΡΟΥΜ. Στην "καλύτερη" το ζιγκολό της κυρά Ρούλας θα κάνουν... Τί τα θέλουν τα ελληνικά;

Από τον Σημίτη και μετά μήπως δεν αντιμετωπίζονται ως οικονομικό μέγεθος από όλους τους "ευαίσθητους";...

 
At 12:31 PM, Blogger thas said...

Είναι αποσπάσματα ύλης της Α και Γ γυμνασίου, που διδάσκεται στα πρωϊνά και εσπερινά γυμνάσια της χώρας, σε έλληνες και αλλοδαπούς μαθητές.

Υπάρχουν βιβλία που προσπαθούν να απευθυνθούν σε παιδιά και βιβλία που απευθύνονται σε φοιτητές της φιλοσοφικής. Συντάξεις λογικές και συντάξεις φλύαρες ή ακαδημαϊκές. Ο ιδεολογικός προσανατολισμός των συγγραφέων, όποιος και να ναι, δεν εξασφαλίζει την καλή γραφή.

Η Ρεπούση, όχι μόνο σχολιάστηκε αλλά και πήγε σπίτι της.

Το απαράδεκτο βιβλίο των αρχαίων, παρότι σχολιάστηκε αρνητικά από συμβούλους, εκπαιδευτικούς και ακαδημαϊκούς, επέστρεψε εν πλήρη δόξη και τιμή. Ήτοι, το πατριωτικό μέτωπο δεν έχει να φοβάται τίποτα.

 
At 12:59 PM, Blogger Greg said...

Κάνεις λάθος!

Το μόνο μέτωπο που ησύχασε, είναι αυτό του ΛΑΟΣ!

Οι υπόλοιποι, που είναι και οι πολλοί, και για τα Ν. Ελληνικά φωνάζουν που κάνουν διαφήμιση στη Λάκτα και στο Λόττο, που διδάσκουν Καπλάνι και Ακρίτα αντί για Παπαντωνίου, Ροΐδη, Παπαδιαμάντη κλπ. και για τα αρχαία φωνάζουν και για για τη Βιολογία των μεταλλαγμένων φωνάζουν! Και θα συνεχίζουν να φωνάζουν. Απλά δεν θίγονται πια τα συμφωνημένα των "επαϊόντων" και των "θεσμών" με τους χρηματοδότες (που όταν είναι Αμερικάνοι, απαιτούν να πάρουν αυτό για το οποίο πλήρωσαν) και έτσι η αντίδραση στην αντίδραση είναι βουβή... Εδώ έχουν θάψει τα ΜΜΕ την ανακοίνωση του ΙΝΚΑ, που καταγγέλει το βιβλίο της Βιολογίας και των ΝΕΩΝ Ελληνικών...

Ίσως βέβαια, τώρα που το σκέφτομαι, να πήραν και μάθημα από την ήττα!

Τέλος πάντων, προσωπικά διαφωνώ με τον διαχωρισμό Έλληνες - μετανάστες. Αν δίνουμε παιδεία (καλή ή κακή) πρέπει να είναι ίδια. Και μάλιστα στο "δυσκολώτερό" της.

Διαφορετικά έχουμε ρατσισμό! Είτε βολεύει προσωρινά τους μετανάστες ειτε όχι.

Διαφορετικά φεύγουμε από την Κυψέλη γιατί τα παιδιά μας διδάσκονται τα λίγα... που διδάσκονται οι Αλβανοί και οι μαύροι που είναι περισσότεροι....

Και μετά έχουμε το γκέτο!

Και θα διακιολογηθούμε λέγοντας ότι εμείς είμασταν τουλάχιστον "ευαίσθητοι", ενώ οι άλλοι ρατσιστές.

 
At 1:42 PM, Blogger thas said...

Μερσί, kliv. Ναι ρε γαμώτο, αυτή η Ρεπούση είχε μπλοκάρει το σύστημα. Τι θα κάνουμε μόνο με τα μαγαρισμένα δεν ξέρω.

Greg, ανοίγεις τη συζήτηση σε άλλη κατεύθυνση ενώ το ποστ μου έχει σαφή, ανθρώπινη εστίαση. Την έλλειψη ταλέντου στο γράψιμο σχολικών εγχειριδίων την υφίστανται οι πάντες. Η γενίκευση συσκοτίζει τα πράγματα. Ο Καπλάνι και η Ακρίτα και ο Πιτσιρίκος δεν ακυρώνουν τον Παπαδιαμάντη. Ο Ροΐδης δεν είναι κατάλληλος για δημοτικό-γυμνάσιο. Υπάρχουν οι πάντες στα βιβλία- το ζήτημα είναι η ευφυής και κατάλληλη για την ηλικία παρουσίασή τους. Τα νέα βιβλία των αρχαίων δεν διδάσκονται γιατί δεν εισάγουν ομαλά τα παιδιά στη γλώσσα. Η εκπαίδευσή μας, παρά τα θρυλούμενα, ποντάρει στην αρχαιομάθεια ώστε να κατευνάζεται η κοινή ανησυχία – που τροφοδοτείται συστηματικά- περί της «έκπτωσης» της γλώσσας.

Όποιος δεν ξέρει αρχαία δεν είναι μισός πολίτης ή αγράμματος. Καθότι η «δυσκολότερη» εκδοχή παιδείας ούτε ταυτίζεται με την αρχαιομάθεια ούτε εξισώνει τους μαθητές- δημιουργεί αντίθετα δύο ταχύτητες, με τους καθηγητές να παίζουν μόνο με τους φωστήρες ώστε να καλυφτεί η ύλη. Υπάρχει τεράστια αναντιστοιχία ανάμεσα στην προσφερόμενη και την αφομοιώσιμη ύλη.

 
At 3:20 PM, Blogger Rodia said...

Είναι το τρίτο θαραλέο κείμενο που διαβάζω σήμερα και τρίβω τα μάτια μου! Ζήτω η μπλογκόσφαιρα!:-))

 
At 4:23 PM, Blogger just me said...

This comment has been removed by the author.

 
At 4:24 PM, Blogger just me said...

Αν δεν είχαν διδαχτεί αρχαία από τα απαιτητικά αυτά εγχειρίδια, πώς θα μπορούσαν άραγε κάποιοι (ολοένα και περισσότεροι) συνάδελφοί σου να μας ενημερώνουν, για _ελάχιστο_ πράδειγμα, σε τι τιμή διαπραγματεύεται το πετρέλαιο (το οποίο αποδεικνύεται ωστόσο μέτριος διαπραγματευτής, αν λάβουμε υπόψη τα αποτελέσματα της διαπραγματευτικής του δραστηριότητας);

Ο δρόμος προς την κόλαση (της απαιδευσίας) είναι -πάντα-στρωμένος με αυτοδικαιωτικές προθέσεις!

Καλό σου βράδυ!

 
At 5:49 PM, Blogger QarcQ said...

Να καλυφθεί η ύλη.
Μη τη χτυπάει το φως, μην πάει καμιά μύγα.
Να την σκεπάσουμε μην κρυώσει και να την βάλουμε για ύπνο.

Να καλυφθεί, προκειμένου να κοιμηθούμε κι εμείς απόψε με καλυμμένη τη συνείδηση.
Συνένοχος και συμ‘μέτοχος της Ελληνικής Παιδείας’.

Thas, κάνε το καλύτερο δυνατό.
Όταν ‘ένα παιδί μετράει τα πλακάκια’, προσπαθείς απλά να μεταδώσεις λίγη από την αγάπη σου για το αντικείμενο, προκειμένου να μείνει κάτι.
Όργωνε το πετρώδες κι άγονο κι ότι θέλει ας φυτρώσει.

Χαίρομαι που δεν είσαι απλά εκπαιδευτικός.
Καληνύχτα κι από μένα δάσκαλε.

 
At 9:07 PM, Blogger lemon said...

Το σχόλιο του qarcq συναγωνίζεται το (θαυμάσιο) ποστ σου, Thas.
O ιδανικός τρόπος δράσης είναι (κι εδω, όπως παντού) ο πιο ανθρώπινος:
"Thas, κάνε το καλύτερο δυνατό.
Όταν ‘ένα παιδί μετράει τα πλακάκια’, προσπαθείς απλά να μεταδώσεις λίγη από την αγάπη σου για το αντικείμενο, προκειμένου να μείνει κάτι.
Όργωνε το πετρώδες κι άγονο κι ότι θέλει ας φυτρώσει.

Χαίρομαι που δεν είσαι απλά εκπαιδευτικός.
Καληνύχτα κι από μένα δάσκαλε."

Ευχαριστώ qarcq.
Και, χαίρομαι που είσαι δάσκαλος thas.

 
At 9:16 PM, Blogger provato said...

!!!!


αυτό το ποστ, και οι άνθρωποι που ανταποκρίθηκαν σε αυτό είναι ένα μεγάλο κομμάτι ελπίδας πάνω στο οποίο μπορώ άνετα να ακουμπήσω το ποτό μου.

ρησπέκτ ρησπέκτ ρησπέκτ ρησπέκτ θας. ρησπέκτ!


(άμα θες έρχομαι να σου σιδερώνω τα πουκάμισα τζάμπα, το αξίζεις...)

 
At 12:31 AM, Blogger hominid said...

Νομίζω ότι δύσκολα θα βρισκόταν πιο σίγουρος τρόπος να μη μάθει κανείς αρχαία ελληνικά. Μιλάμε για εντελώς ασυνάρτητη ως προς τους σκοπούς, τη μέθοδο και το περιεχόμενο διδασκαλία - όχι απλώς ακατάλληλη δι' ανηλίκους.

Η γνώμη μου (αφήνοντας στην άκρη το σχολείο) είναι ότι αν ο Χ ενδιαφερόμενος θέλει να αποκτήσει κάποιες βασικές γνώσεις αρχαίων ελληνικών, αυτό είναι κάτι που γίνεται. Δεν χρειάζεται να έχεις σπουδάσει φιλόλογος για να καταλάβεις π.χ. ότι αντί να λένε οι αρχαίοι "με χορούς και μουσική" είχαν τη δοτική ("χοροίς και μουσικήι") γι' αυτή τη δουλειά. Ή για να αναγνωρίζεις στο κείμενο έναν τύπο υπερσυντέλικου (δεν είναι απαραίτητο να τον "κλίνεις" κιόλας). Ή για να μάθεις κάποιες βασικές λέξεις της τότε γλώσσας. Δεν αναφέρομαι εδώ στο αναγκαίο ή το χρήσιμο της εκμάθησης των αρχαίων ελληνικών, αλλά στο -υπό προϋποθέσεις- εφικτό.

Υ.Γ. Κάπου σου ξέφυγε ένα "τοις". ;)

 
At 1:50 AM, Blogger thas said...

Άι αι άι άι άι,
τι ν τούτα που βλέπουν τα θολά ματάκια μου νυχτιάτικα μπρε μπρε μπρε.
Ποιος σας βάζει να με λέτε τέτοια πράματα, και τι να κάμω δεν ξέρω, να ξεπληρώσω σας.
Να με κόβει λέξεις ο Μπυραλάχ, να σας δίνει ποστ. Και σχόλια να χετε μύρια, πάνω κι απ’ του Νικο-δήμου. Και πέτρες να πιάνετε, χάμπουργκερ να γιένονται. (πεινάω, μάγκες). Κλαμπ σάντουιτς να πιάνετε, πέτρες να γιένονται (πολύτιμες ντε). Ρουμπίνια και μαργαριτάρια, κεχριμπάρια και ζαφείρια, αμέθυστοι και μεθυσμένοι, όλες οι χαρές τση γης να σας εβρούνε κειδα πα στο πληκτρολόγιο βάι βάι βάι πολύπαθη γενιά του ιντερνέτου.
Που θα καεί το σύμπα, θα γένει ο χαλασμός, κι θα κατρακυλάμε αντάμα στα πηγάδιας της άβυσσος, αγκαλιά με το μπλόγκι μας.
Ότι μας έδωκε χαρές μεγάλες.

Πάω να κοιμηθώ, να ονειρευτώ ότι έκαμα το καθήκο μου και μου σιδερώνουν τώρα ποκάμισα.

 
At 2:01 AM, Blogger thas said...

Να 'σαι καλά hominid, άγρυπνο μάτι! (είχα και άλλους να με περιμένουν στο mail για το λάθος)

 
At 9:04 AM, Blogger Λουΐζα Κορνάρου said...

Bαφτίστηκε και τον φωνάζουν Αντώνη. Θα εργαστεί, μετά το πέρας των σπουδών του. Πηγαίνει σε ωδείο και γνωρίζει αγγλικά επιπέδου lower. Έχει πρόσβαση σε βιβλιοθήκες και δισκοθήκες, είναι χρήστης ίντερνετ και απολαμβάνει τις κοινότητές του - φίλους και οικογένεια.
Απέναντι στο βιβλίο της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, είναι ανυπεράσπιστος σχεδόν όσο και ο διπλανός του ο Ερβίν. Αισθάνομαι πολλές φορές, πως ανυπεράσπιστος είναι και ο καθηγητής τους. Θύματα και οι τρεις, μιας χρονικής αντικατάστασης.

Έχετε τόσο δίκιο! Το πατριωτικό μέτωπο, δεν έχει να φοβάται τίποτα.

 
At 9:48 AM, Blogger dimitris-r said...

Καλημέρα, χάρηκα πολύ που με έστειλαν πρωί-πρωί σήμερα εδώ και διάβασα το κείμενό σας.
Πολύ εύστοχος.
Δούλεψα κάποτε με πετρά πτυχιούχο τοπογράφο μηχανικό στη χώρα του (εδώ άνευ αντικρίσματος οι σπουδές του) κι ο εργάτης βοηθός και αδελφός του που τα απογεύματα δούλευε σε κήπους, ήτανε δάσκαλος μουσικής, που δεν είχε πια ούτε κουράγιο στα χέρια, ούτε χρόνο για να παίξει το ακορντεόν του. Με δανεικά βιβλία δικά μου συμπληρωματικά της τηλεόρασης η απόπειρα να επικοινωνήσουν με τη γλώσσα.
Τα ελληνικά τους σήμερα καλύτερα του ...Τέρενς Κουΐκ.
Ευχαριστώ!

 
At 11:57 AM, Blogger Greg said...

Το πατριωτικό μέτωπο, δεν έχει να φοβάται τίποτα.

Τελικά αφού "χαλάει" τόσους πολλούς η πατρίδα..., γιατί αγωνίζεσθε να βρούν εδώ οι μετανάστες μια "δεύτερη πατρίδα";

Στέκει;

 
At 1:36 PM, Anonymous pixie said...

Κανείς δεν αγωνίζεται στ' αλήθεια, εκτός από τους ίδιους. Οι υπόλοιποι προσπαθούμε να διασώσουμε τον μύθο περί ελληνικής φιλοξενίας ή απλώς! να ξεσκονίζουμε την κατανόησή μας προς τον Άνθρωπο. Εντάξει, δεν είναι λίγο από μόνο του αλλά τόσο λίγοι οι οπαδοί. Όπου επίσης υπάρχει αληθινή πατρίδα δεν χωράει κανένας φόβος. Όπως και με τη θρησκεία. Οι θεωρίες συνωμοσίας πιάνουν στους θολωμένους, δλδ. στους περισσότερους. Δυστυχώς.

 
At 10:45 PM, Anonymous Anonymous said...

πινουν κατι οταν αποφασιζουν για την υλη; κι αν ναι, γιατι δε μας το δινουν και μας μαζι με τα βιβλια; εεε;

 
At 7:16 PM, Blogger kwlogria said...

Αν είναι δυνατόν!! Μόλις μου θύμησες γιατί σιχαινόμουν τόσο το σχολείο! Και υποτίθεται πως εμένα είναι και η μητρική μου γλώσσα. Ποια; Αυτή; θα μου πεις. Σωστά...

 
At 7:34 PM, Anonymous nikoxy said...

Μπράβο ρε Θας!

 
At 11:00 PM, Anonymous κροκοδειλάκι said...

Τι να πει κανείς όταν ο στόχος της εκπαίδευσης αποφασίζεται κάθε φορά ανάλογα με το ποιος είναι κολλητός του κάθε υπουργού; Αρχαιολάτρης (ή αρχαιόπληκτος, μπορεί να 'διαβαστεί' και ανάποδα)ο κολλητός; Να ο ποταμός των δοτικών και των υπερσυντέλικων που πνίγει τα παιδιά. Νεοελληνιστής ο κολλητός ή ιδεολογικός απόγονος του Μοισιόδακα; Έξω τ' αρχαία από το σχολείο. Δεν υπάρχει πια έκφραση κάποιας συγκεκριμένης συλλογικής συλλογιστικής και τοποθέτησης.Ούτε ξέρουμε τι θέλουμε ούτε γιατί το θέλουμε ούτε πώς θα το πραγματοποιήσουμε. Η μόνη συλλογικότητα είναι η της άγνοιας και της προχειρότητας επί παντός εκπαιδευτικού ζητήματος (και όχι μόνον ίσως). Ό,τι του περάσει καθενός από το μυαλό, κάνει. Χωρίς διάλογο, χωρίς σκέψη,ή κι αν υπάρξουν αυτά έστω και στοιχειωδώς, χωρίς το απαραίτητο χρονικό διάστημα που θα βοηθούσε να ζυμωθούν όσα προέκυπταν ενδεχομένως από τα παραπάνω. Αποφασίζομεν και εφαρμόζομεν. Και σύρονται πέρα δώθε δάσκαλοι και μαθητές...
Ας υπήρχε τουλάχιστον ένας φωτισμένος άνθρωπος εννοώ δηλ. με πραγματική αγάπη και γνώση για την εκπαίδευση, κι ας μη συμφωνούσα και μαζί του στα επιμέρους, που λέει ο λόγος... Αλλά τέτοιου (σπανίου)είδους άνθρωποι συνήθως κρύβονται και δουλεύουν σιωπηλά μόνοι ή με κάποιον κύκλο φίλων προς όφελος των λίγων που θα τους συναντήσουν τυχαία στο δρόμο τους. Και δεν ανακατεύονται με το αγριεμένο πλήθος γιατί ξέρουν ότι άκρη δε βγαίνει. Ε, σχεδόν διακόσια χρόνια πέρασαν από κτίσεως του νεοελληνικού κράτους, το κατάλαβαν πια! Κι εμείς επίσης!
Εδώ λοιπόν δεν ξέρουμε τι να κάνουμε με μας κι ήρθαν κι οι μετανάστες! Σώθηκαν!

 
At 12:09 PM, Blogger thas said...

@Λουΐζα Κορνάρου. Το ξερα εγώ ότι θα είχαμε προβλήματα μ’ αυτό το ποστ. Ορίστε, άρχισε ο πληθυντικός.

Αισθάνομαι πολλές φορές, πως ανυπεράσπιστος είναι και ο καθηγητής τους. Θύματα και οι τρεις, μιας χρονικής αντικατάστασης.

Είσαι εντελώς μέσα.

Έλεγε πέρυσι η Χριστίνα Βέικου του Παιδαγωγικού: «Πρέπει να αποφασίσουμε τι διδάσκουμε, γλώσσα ή αρχαίο πολιτισμό. Και αν διδάσκουμε γλώσσα τη διδάσκουμε ως γλωσσική συνέχεια ή ως ξεχωριστή γλώσσα.(…) αλλά όλα αυτά δεν έχουν συζητηθεί!»

Μέχρι να συζητηθούν, αυξήθηκε κατά μία ώρα το μάθημα και κατέφτασαν τα ωραία αυτά εγχειρίδια. Πριν λίγα χρόνια τουλάχιστον, το μάθημα λεγόταν «η ελληνική γλώσσα μέσα από αρχαία, βυζαντινά και λόγια κείμενα»- υπήρχε κάτι συμπαθές στην προσέγγιση. Τώρα φύγαμε σε φουλ αρχαιομάθεια. Με το καλό να έρθει και η Ομηρική.

@Dimitris r. Κι εγώ σ’ ευχαριστώ. Μακάρι να βρουν την άκρη τα παιδιά.

@greg: είχα γράψει κάτι εξυπνάδες για απάντηση αλλά η pixie τα είπε τόσο ωραία που τα δικά μου περίσσευαν.

@pixie: τα είπες τόσο ωραία…

@ανώνυμε, γιατί το λες αυτό; Έχεις δοκιμάσει να μασουλήσεις ένα κομματάκι από τα εξώφυλλά τους;

@kwlogria. Ωραίο πράγμα το σχολείο. Καταφέρνει να συκοφαντήσει τη γνώση στο σύνολό της. Από το σοκ αυτό, νομίζω, δεν συνερχόμαστε ποτέ. Εξ ού και μένουμε αγράμματοι δια βίου.

@nikoxy, μερσί.

@κροκοδειλάκι πες τα και ξαναπές τα. (και θα τα γράψουν και θα τα ξαναγράψουν, ξέρεις πού.) [επιτέλους πέτυχε!]

 
At 3:18 PM, Blogger Ιφιμέδεια said...

Φαντάσου λέει -όχι γιά φαντάσου- να ζήταγε κανείς (επισήμως όχι αστεία μπλογκερίστικα) την απλούστευση των εγχειριδίων προκειμένου να γίνονται περισσότερο κατανοητά από τα παιδιά στα σχολεία -ελληνάκια και αλλοδαπάκια alike (το alike σας το αφιερώνω).

Μήπως είναι ένας σίγουρος τρόπος να εξασφαλίσει κανείς ότι τουλάχιστον ένας από τους εννέα βολευτές του ΛΑΟΣ θα πεθάνει τα επόμενα πέντε χρόνια από έμφραγμα;

Στο καλό. Διασκέδασα μόνο με την σκέψη.

Θας, πρέπει να νιώθεις πολύ περήφανος προσφέροντας τόσο πολύ τόσα πολλά μέσα στο εικοσιτετράωρόν σου.

 
At 12:45 AM, Blogger thas said...

Περήφανος; Πλάκα με κάνεις για;

Αλλά όχι. Ψέμματα. Είμαι περήφανος που εσείς θεωρείτε ότι μπορεί και να προσφέρω. That makes me happy :-)

 
At 11:58 PM, Blogger ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΠΕΡΕΚΕΤΗΣ said...

Μ’ αρέσει να ρίχνω κλεφτές ματιές στα σχολικά εγχειρίδια. Τα περισσότερα, ιδίως αυτά των λεγομένων θετικών επιστημών, τα βρίσκω βελτιωμένα αρκετά σε σχέση με αυτά των δικών μου μαθητικών χρόνων. Εκεί που παραληρώ είναι όταν πέφτω σε εγχειρίδια των κλασικών επιστημών, των ανθρωπιστικών, όπως θες πέστα. Εκεί, οι περισσότεροι συγγραφείς, εξαντλούν το απωθημένο της κατάληψης μιας πανεπιστημιακής έδρας. Βιάζονται να μιλήσουν σε φοιτητικό κοινό, τι λέω, σε συμπόσιο πανεπιστημιακών ομολόγων τους. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από τον δάσκαλο που συμπεριφέρεται σα μαθητούδι γλειφτρόνι. Οι συγγραφείς αυτών των ακαταλήπτου ειρμού εγχειριδίων, γράφουν λες και θα τους διαβάσει ο επαΐων και θα τους επαινέσει, κατόπιν θα συμπεθεριάσουν και θα τους κληροδοτήσει και την έδρα. Γι αυτό και γράφουν έτσι περίπλοκα. Για να τους καταλαβαίνουν οι λίγοι, οι εκλεκτοί. Και όλα μέσα. Πιπέρια, μπαχάρια, όσπρια, λαχανικά, κρεατικά, ψάρια και θαλασσινά. Μη μας πουν ότι αφήσαμε κάτι απ’ έξω, γιατί δεν το "είχαμε". Ξεχνάνε ότι ο Δάσκαλος είναι αυτός που ξέρει κάθε φορά τι δεν θα πει.

 
At 12:25 PM, Blogger thas said...

Άστα Γεράσιμε. Μεγάλη κατάρα το ύφος των εγχειριδίων. Να σου πω μια φανταστική ιστορία, φιξιόν ρε παιδί μου. Μια φίλη μου καθηγήτρια, που συμμετείχε κάποτε σε «επιτροπή κρίσης» εγχειριδίου, τόλμησε να κάνει πολυσέλιδη αρνητική αναφορά για το περισπούδαστο ύφος του γράφοντα.
Πέσανε να τη φάνε. Την είπανε εμπαθή και άσχετη. Το ύφος των παραπόνων της δεν ήταν αρμόζον. (αντίθετα το ύφος του βιβλίου που θα κάτσει στο κεφάλι χιλιάδων μαθητών-καθηγητών για τόσα χρόνια είναι και αρμόζον και δεν σηκώνει αντιρρήσεις). Περιττό να πω ότι παραιτήθηκε.
Αλλά είπαμε, είναι ιστορία που έβγαλα από το κεφάλι μου και ουδεμία αξία έχει. Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται.

 
At 3:40 PM, Blogger sensualmonk said...

[better late than never, λέω [που σας 'ανακάλυψα' :-)]

αυτό με τον εγκιβωτισμό του μακρυγιάννη, με τελείωσε :-)]

 

Post a Comment

<< Home