Η στάση της φώκιας
Έχω πέσει πάλι στο πηγάδι. Το καλό με το πηγάδι είναι ότι δεν έχει πάτο και η πτώση είναι κομμάτι ηδονική. Συνηθίζεις στην ψυχεδέλεια της ζωής σου. Τώρα για παράδειγμα κοιτάζω τα mail, τα σχόλια στο μπλογκ, και δεν απαντώ. Σκέφτομαι δήθεν. Σιγά το βάθος- η αλήθεια είναι ότι απλώς κοιτάζω αφηρημένα. Είναι σαν να θέλω να απαντήσω σε μια κίνηση του αντίπαλου στο σκάκι αλλά αντ’ αυτού χαζεύω την κατασκευή του βασιλιά, τα πιόνια. Τι όμορφη σχεδίαση που έχει το ταπεινό πιόνι. Ύστερα παρατηρώ τις φθορές στις γωνίες, από πότε να έχω άραγε αυτό το σκάκι, και τέτοια. Ωραία μεταφορά πέτυχα. Άκου σκάκι.
Τι είναι αυτό το αφασικό μούδιασμα; Από μικρός το έχω. Όταν έπρεπε να διαβάσω ή να γράψω συγκεντρωνόμουν στα πέριξ. Έφερνα πολύ κοντά στα μάτια το μολύβι και έτσι τεράστιο το εξέταζα. Μα δεν είναι ωραίος ο κόσμος τους; Ιδίως τα πολυγωνικά Φάμπερ με τις δαγκωματιές στις ακμές τους. Με κάποια μάθαινες και πράγματα- ο Έντισον ανακάλυψε το τηλέφωνο και τέτοια. Αυτά ήταν συνήθως κύλινδροι.
Ένα άλλο κόλπο που κάνω με επιτυχία παιδιόθεν είναι να ανασηκώνομαι το πρωΐ στο κρεβάτι παίρνοντας μια θέση στο πλάι σαν να πρόκειται να κατέβω. Αλλά δεν το κάνω, μένω εκεί για ώρα, μετέωρος. Σε στάση φώκιας. Εννοείται πάλι ότι δεν σκέφτομαι, περισσότερο δοκιμάζω τη γεύση της ζωής. Θέτω διάφορα ρητορικά ερωτήματα στον εαυτό μου, λοιπόν πώς πάνε τα πράγματα; τα οποία και πάλι δεν απαντώ, διότι δεν υπάρχουν απαντήσεις αλλά γεύσεις- μόλις το είπαμε αυτό.
Μια τελευταία καθήλωση-εμμονή που με έχει καταλάβει είναι ότι δεν μπορώ να εστιάσω σε τίποτα σοβαρούτσικο, μη προσωπικό. Παρότι ακούω τη φωνή να λέει τι μας λες ρε φίλε, πρέπει να είσαι και ο πρώτος που εξέτασε τα μολύβια από κοντά, παρότι, λέγω, έχω συνείδηση της γελοιότητας των αυτοαναφορών, μου είναι δύσκολο να ξεφύγω. Τέλος πάντων, θα προσπαθήσω να το κάνω τώρα και να ανοιχτώ στον κοινωνικό σχολιασμό.
*
Λοιπόν. Με συγκινούν τα μπάσα της φωνής του Θόδωρου Πάγκαλου (αυτό θα πει κριτική παρέμβαση στα δρώμενα). Ο άνθρωπος κατεβαίνει πολύ χαμηλά και οι νότες ξεχωρίζουν μία μία. Μιλάει συνήθως με αυτό το χορταστικό περίσσευμα θυμοσοφίας, επαναφέρει πότε πότε και τη γραβάτα που ξεφεύγει από τη μεσοκάθετο. Με υπνωτίζει. Γελάει και σαν μικρό παιδί.
*
Έτερον. Ο Κωνσταντίνος Βήτα δεν έπρεπε να βγάλει δίσκο τόσο νωρίς. Παρότι ο Γ. Νένες έγραψε μια πολύ ζεστή κριτική και χαίρομαι διότι τον Κ.Β. τον αγαπάω, για πρώτη φορά αισθάνθηκα τον καλλιτέχνη μόνο του και απροστάτευτο στον κόσμο. Λείπει δηλαδή ο Μιχάλης Δ. ή όποιος άλλος θα ήταν σε θέση να συνδιαμορφώσει αυτό το προσωπικό υλικό το οποίο δουλεμένο μόνο από τον ίδιο μοιάζει ασταθές, μη (επι)κοινωνήσιμο. Είναι πολύτιμοι οι συνεργάτες-σύντροφοι, σε φυλάνε από κακοτοπιές. Μπορεί φυσικά και να υπήρξε βοήθεια, δεν ξέρω, πάντως οι συνθέσεις είναι κάπως αδύναμες, οι λέξεις είναι κάπως παλιές, και τα τραγούδια κάπως κουρασμένα. Μοιάζουν με αναπαλαιώσεις ενός εξαντλημένου προφίλ. Μ’ αρέσει πάντα η ελευθερία του, η τόλμη του να ακολουθεί αυθεντικά τον εαυτό του, αλλά σε πολλές περιπτώσεις έχει χαθεί το καλό γούστο-ιδιαίτερα στα τραγούδια. Στα landscapes του δεύτερου cd επανέρχεται το περίφημο γούστο και ο δημιουργικός χαρακτήρας, αλλά χάνεται η ζωή. Mιλάμε πάντα από ένα επίπεδο και πάνω αλλά είμαι φαν και θα περιμένω τον επόμενο. Υποκειμενικές κρίσεις εκφέρω άλλωστε, δεν αξιώνουν εγκυρότητα.
*
Με τον τελευταίο Λ. Λαζόπουλο προσπαθώ όσο μπορώ αλλά δεν καταφέρνω να γελάσω. Υπάρχει ένταση στο πρόσωπό του που δεν με χαλαρώνει. Έχω την εντύπωση ότι το σχόλιο «δεν μας χέζεις ρε Νταλάρα» έχει νόημα μόνο όταν πέφτει πάνω στον Πάριο. Αλλιώς βουλιάζουμε σε έναν μανιχαϊσμό καλού- κακού που επιβεβαιώνει το προφανές. Βεβαίως οι χιλιάδες που τον παρακολουθούν ευφορικά, με διαψεύδουν.
*
Πολλή διασκευή και τζαζοκατάσταση πέφτει στα μπαρζζ. Προσωπικά τη βρίσκω διότι η ροκίλα με κούρασε αλλά διαφαίνεται εδώ το νέο μέινστριμ. Οι τάδε διασκευάζουν Nina Simone που διασκεύασε τους Beatles. Τρέχα γύρευε. Ωραία εξώφυλλα πάντα. Ανεβάζω τρία τραγουδάκια (παρόμοιας κατεύθυνσης) που μου αρέσουν πολύ τελευταία και εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο με υγεία, χαρά και προκοπή.
Mo Horizons_ Green Day
Waldeck_Why did we fire the gun
Shantel_Marko i Shantel. (Balcans rules)
Και ένα βιντεάκι για να κρατάει το ρυθμό.
18 Comments:
θελουμε και αλλα τραγουδια!!!!
παλια ανεβαζες συχνα
και οι επιλογες σου ειναι εγγυηση
Εντός των πλαισίων του προφανούς μανιχαϊσμού, να σημειώσω ότι το μόνο βαθύ στον Πάγκαλο είναι η φωνή του. Εντάξει, όχι πάντα.
*
Το πρώτο που σκέφτηκα διαβάζοντας εδώ για τον Βήτα ήταν αυτό που έγραψε πριν από μένα ο Νένες: "του πάει πιο πολύ σα label" η LYRA.
*
Ο Λαζόπουλος έχει φτιάξει φάτσα από ιδρωμένο μάρμαρο. Πώς τα κατάφερε. Πώς τα κατάφερα να δω μια ολόκληρη εκπομπή για να το διαπιστώσω. Με εντυπωσιάζω μερικές φορές περισσότερο απ ότι ο Λαζόπουλος εμένα.
*
Ο Waldeck αρνείται προς το παρόν να παίξει πάνω από μερικά δεύτερα. Και το βίντεο μοιάζει ενδιαφέρον. Άξιος άξιος άξιος. Μερσί θας.
*
Τρισάξιος [κι ο Waldeck παίζει κανονικά σε μένα.]
Εκεί στην περιοχή μεταξύ κυμμάτων Α και Θ είναι που γίνομαι ο "εργοδότης ως θα έπρεπε" και αντικρύζοντας την ανάμνηση του εαυτού μου εντριφούντος στις δαγκωματιές των μολυβιών, λέω από μέσα μου, όσο πιο σιγά γίνεται γα να μη με ξαφνιάσω: "να ένας φέρελπις νέος, εξελίξιμος" και μετά:
-Νεαρέ, σας συνταξιοδοτώ.
Κατόπιν το κάνω απόφαση και σηκώνομαι, πανευτυχής που επιτέλους κάποιος βρέθηκε και αναγνώρισε την αυταξία μου. Και για το υπόλοιπον της ημέρας υποδύομαι τον συνθέτη.
Καλημέρα συνάδελφε.
Φοβερη φωνη ο Παγκαλος, πραγματι!
Πριν μερικα χρονια ειχα ακουσει (και δει) την κορουλα του να τραγουδα λιντερ και, αν και μικρη και αψητη, εδειχνε να εχει μελλον, ηταν πολυ καλη. Δυνατη και μεστη φωνη παρα το νεαρο της ηλικιας. Ελπιζω να συνεχιζει.
Για το Λαζοπουλο βρισκω μερικα στο σωληνα, δεν εχω καταφερει να πετυχω εκπομπη του απο την αρχη. Ολο προς το τελος την πετυχαινω και εντελως τυχαια -απο ζαπινγκ. Μου θυμιζει παλια επιθεωρηση, ευθεια σατιρα, κατι που λειπει αφανταστα σημερα.
Καλο Σ/Κ επισης:-) το δικο μου πηγαδι ειναι γεματο με κουρτινες. Που θα παει; θα πιαστω απο μια και θα ανεβω!
Υ.Γ. η σταση φωκιας ενδιαφερουσα...
(τα ασματα περισσοτερο)
Σε προηγούμενες ζωές μας πρέπει να ήμαστε φώκιες στο ίδιο ενυδρείο... Δεν εξηγείται αλλιώς γιατί ταυτίστηκα τόσο με τις τέσσερις πρώτες παραγράφους (και με το σχόλιο για τον Λαζόπουλο _η φωνή του Πάγκαλου δεν έτυχε να με απασχολήσει).
:)
Ευχαριστούμε διά τας μουσικάς, ό,τι πρέπει για... φώκιες σε κατάσταση καθήλωσης!
Kαλό ΣΚ και δι' υμάς.
:)
Ok ανώνυμε. Μήνυμα ελήφθη. Θα αναλάβω δράση. Όλα με ΙSO. Ουγκ.
Α ρε kuk: φάτσα από ιδρωμένο μάρμαρο. Πού τα βρίσκεις! Άψογο.
(O Waldeck γεμίζει αργά αλλά γεμίζει. Θέλει υπομονή. Ντράγιερ meets postjazz)
π2: Όλε!
Εσύ συνάδελφε μπορεί να υποδύεσαι τον συνθέτη αλλά εμείς βλέπουμε τον ποιητή. Πολύ καλή δουλειά πρέπει να γίνεται στην περιοχή των κυμμάτων, δεν εξηγείται αλλιώς. Ορίστε. Δεν τα δάγκασες τζάμπα τα μολύβια σου.
Ώστε υπάρχει γονιδιακή μετάδοση Rodia, δεν το ήξερα. Μπράβο στο κορίτσι.
Ούτε εγώ έχω καταφέρει να δω ολόκληρον Λ.Λ. Πάντως αυτό το direct είναι που περιπλέκει τα πράγματα.
Μερικές ηλιόλουστες Κυριακές βγαίνουμε και παίζουμε με τις μπάλες που μας πετάνε- κάτι είναι κι αυτό. Καλό υπόλοιπο (σου)κου κι από μένα just you.
Στις αυταρεσκες απομονωσεις μας και στα πρωϊνα κρυβεται το λοιπον της συνειδησης.Συμφωνω.Το θεμα πως να, οταν ο στοχος δεν διατηρειται, οταν η ουσια δε στηριζεται, οταν η αδυνατοτητα γινεται καταδικια μας.Ισως με το ταξιδι.Και την επιστροφη thas μου.
Χαίρε ποιητή των δρόμων. Καλά ταξίδια και προσοχή στα πηγάδια- ξεφυτρώνουν όπου λάχει. :-)
Θενκς για το κομμάτι.
Έχει μέρες που κατέβασα τα κομμάτια, αλλά δεν είχα προλάβει και να ευχαριστήσω -είναι απίστευτο το πόση ώρα μου παίρνει το να αφήσω και το συντομότερο μήνυμα σε blog, εξ ου και γενικώς το αποφεύγω. Πλησιάζουν ωστόσο χρονιάρες μέρες, οπότε μπορώ να επανακάμψω και να σε ξαναμαναευχαριστήσω για όλα (btw το "όλα" αποκτά με το adsl μια εντελώς καινούρια διάσταση) και να ανανεώσω την ψήφο εμπιστοσύνης: είσαι και για το 2007 ο αγαπημένος μου συγγραφέας...
Υ.Γ. Γιατί ρε γμτ να μην σε έχουμε στο σύλλογό μας (καθγ); Γιατί ε; Γιατί;;;;
Μ.
Περαστική .. μόνο για να αφήσω ένα γειά :) και καλές γιορτές (λέμε τώρα)
Προσπαθώ να πω τίποτα έξυπνο για αυτό το απιστεύταμπολ "αγαπημένος συγγραφέας για το 2007" αλλά δεν μου 'ρχεται. Τέλος πάντων, τα έχω ζήσει όλα πριν της ώρας μου εδώ μέσα. Να είσαι καλά βρε μ. και καλή αντάμωση στον απολογισμό του χρόνου. Μεγειά και το adsl, ελπίζω να κατεβάζεις κανένα τραγουδάκι τώρα.
Γεια σου καλή μου oistros. Μπεστ γουίσιζ και από μένα. Φιλιά.
Καλημέρα σας,
Το πηγάδι δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, εκεί αυτοσυγκερντωνόταν κι εκείνος ο απίθανος τύπος του Μουρακάμι στο κουρδιστό πουλί.
Για το Λαζόπουλο (δεν έχω προσωπική άποψη, καθότι ουδέποτε τον έχω δει) έγραψε ένα πολύ ωραίο άρθρο ο Ανδρέας Παπάς στη Βιβλιοθήκη
thas thanks thor the thost.
marilena, thanks for the link...
eixa mia ypopsia...
Με καθυστέρηση 15 ημερών είδα αυτή την κούραση στο Λαζόπουλο, μάλλον ένοιωσα κούραση ΑΠΟ τον Λαζόπουλο.
Να δεις που θα την τελειώσει σύντομα την εκπομπή (καλώς το συνηθίζει άλλωστε) πριν οι λειωστές με το πηρούνι πατάτες του γίνουν πουρές.
Αγαπητέ thas,
γράφεις ωραία!
Αναρωτιέμαι αν η γραφή σου είναι
αποτέλεσμα ταλέντου, ή κοπιώδους
προσπάθειας...
Όπως και να 'χει, σ' ευχαριστούμε!
κι απ το τραγούδι της φάλαινας είμαστ ακόμα μακρυά?
Φίλε mosaic ξέρεις πώς είναι εδώ το μαγαζί. Γιαβάς γιαβάς. Χρόνια πολλά!
Anonyme, πρόκειται για καθαρό ταλέντο. Γνήσιο, σπάνιο, ρέον, φυσικώς αναβλύζον ταλέντο. Τεράστιο. Φοβιστικό. Δεν μπορώ να το κουμαντάρω.
Ευτυχώς Δημήτρη Ρ., υπάρχει ένστικτο αυτοσυντήρησης στον καλλιτέχνη.
Identity café και Μαριλένα, thanks για την επίσκεψη, τα σχόλια και το λινκ. Ωραίο κείμενο. Καλές γιορτές σε όλους!
Post a Comment
<< Home