vita moderna

kisses, tears & psychodramas

1.4.08

της Τρίτης

Το σύνδρομο του Balint

(…)Ταξίδεψα νύχτα το άγρυπνο σώμα μου. Κουντρούσε πάνω στο χρόνο και πονούσα. Γιατί εγώ έχω την αργή την ακίνητη. Και τη νησιωτική απάθεια του ήλιου. Όπως τον ήλιο τίποτα δεν με φωτίζει. Όπως ο ήλιος ανεβαίνω μακρυά και μακρυά χάνομαι όταν χάνεται. Έφτασα πρωί στις ένδεκα. Με τσιριχτές χαρές με υποδέχτηκε στον δρόμο η γερόντισσα αδελφή της μητέρας μου. Αγαθή μου θεία ζούσε με τη μητέρα μου και την φρόντιζε. Μάνα και ψυχοκόρη της την επερνούσε είκοσι χρόνια γιατί ήταν από πρώτο γάμο. Την έλεγαν η Ρίκω γιατί ο πατέρας της είχε από τη μάνα της ένα αγόρι πριν γεννηθεί αυτή. Το έλεγαν Ερρίκο και πέθανε. Η μητέρα της μητέρας μου η δεύτερη γυναίκα πέθανε λίγες μέρες μετά τη μοναδική της γέννα. Δεκαοχτώ χρονών πέθανε πέντε μέρες μετά που γέννησε τη μητέρα μου. Επέθανε από τα μάτια της. Δεν ξανάκουσα να πεθαίνουν από αρρώστεια ματιών. Μια άγνωστη αρρώστεια ματιών υπήρχε στην οικογένεια. Η γλυκειά Ρίκω ήταν κιόλας τυφλή από τα τριάντα της. Εκοίταζε πάντα προς το ίδιο πλάϊ. Όσο γίνεται πιο άκρια χωρίς να βλέπει. Ήταν ευδιάθετη πάντα κι εύσπλαγχνη γυναίκα. Με έναν πονηρό ενθουσιασμό έλεγε βλέπω πάντα προς τα εκεί γιατί από εκεί θα ξαναμπεί ξαφνικά στο δωμάτιο η Βαρβάρα. Είναι η πιο αγαπημένη μου εξαδέλφη. Εβάφαμε η μια της άλλης τα χειλάκια. (…)

Γιώργος Χειμωνάς, Τα ταξίδια μου, Κέδρος 1984




[Ζωή είναι οι άλλοι και όταν οι άλλοι γυρνάν και σε κοιτούν. Ζωή είναι όταν οι άλλοι σ' αγγίζουν*]



* Aπόδοση αποσπάσματος από το "Μυθιστόρημα"(1966)του Γ.Χ. στη Μικέλα Χαρτουλάρη (από το αφιέρωμα του Οδός Πανός). Ο Γ.Χ. χαρακτηρίζει τη φράση του Σαρτρ "η κόλαση είναι οι άλλοι" σαν μελοδραματική απελπισία. Στο ίδιο τεύχος ο Αλέξης Σταμάτης γράφει: "Θυμάμαι το βιβλίο. Ήταν το Μυθιστόρημα. Το έχω ακόμα όπως υπάρχει ακόμα, στο ίδιο σημείο στη σελίδα 8, εννιά σειρές πριν από το τέλος η υπογραμμισμένη φράση της εφηβείας: γιατί ζωή είναι οι άλλοι και ζωή είναι όταν οι άλλοι σ'ακουμπάν κι όταν γυρνούν προς εσένα τα σώματα των ανθρώπων."

7 Comments:

At 12:26 PM, Blogger Μαρκησία του Ο. said...

Απλά ένα ευχαριστώ για αυτό.

καλημέρα :)

 
At 4:02 PM, Blogger Xilaren said...

χα, κοίτα σύμπτωση, το αγόρασα πριν λίγες μέρες που ήμουν αθήνα. είχα πάει στον κέδρο για την κιτσοπούλου σου (της οποίας το βιβλίο έχει εξαντληθεί παρεμπιπτόντως) και βγήκα με αυτό.

 
At 5:04 PM, Blogger greekgaylolita said...

Αυτες οι λεξεις του..

 
At 7:52 PM, Blogger Φαίδρα Φις said...

με συγκινήσατε μ'αυτή την ανάρτηση...
αδυναμίες...

σας χαιρετώ
και καλό μήνα

 
At 8:42 PM, Blogger Βάσκες said...

Καλό μήνα thas, έτσι και αλλιώς, αλλά περισσότερο για αυτό το απόσπασμα.

 
At 12:18 PM, Blogger thas said...

Καλό μήνα και από μένα Βάσκες και Φαίδρα φις και gglolita. Ευχαριστούμε πολύ για τις καθημερινές σας επισκέψεις στο φτωχικό μας. Σας ασπαζόμεθα τρις: ματς μουτς ματς.

@xilaren: η Κιτσοπούλου μου! ;-) Να το ξέρει η γυναίκα, ότι είναι λογοδοσμένη.
[Ώστε συνεχίζονται οι "διασταυρώσεις".]

@Μαρκησία. Πού είσαι βρε passion-girl; (Θα μου πεις κι εγώ πού είμαι; Μα τι ερωτήσεις είναι αυτές που κάνω. Έρχομαι να κατεβάσω κανένα τραγούδι...Φιλιά της Τετάρτης.)

 
At 4:37 PM, Blogger Xilaren said...

ε, σου, σου, εγώ την Κιτσοπούλουσου :Ρ σαν συγγραφέα εδώ την έμαθα

 

Post a Comment

<< Home